همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه اسبق فرانسه، تصویب مجازات و تحریم علیه کشورها را بی‌تاثیر خواند و گفت: تحریم‌ها در هیچ برهه‌ای از زمان نتوانسته تاثیری داشته باشد.

 رولان دوما: تحریم ها در هیچ برهه ای موثر نبوده است

رولان دوما روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به تحریم های چند ساله بر ایران، گفت: مسلما تحریم‌های وضع شده چند سال اخیر بر خلاف نظر طراحان و مجریان آن، کارآمد نبوده است.

دوما با بیان اینکه تاریخ نشان داده، این روش شکست خورده است، افزود: تحریم ها موجب جریحه دار شدن روحیه و غرور ملی کشورها می‌شود و از آنجا که ایرانیان عشق بسیاری به هویت ملی و وطن خود دارند، خاطره بدی از کشورهای تحریم کننده را در ذهن ثبت می‌کنند.

وزیر امور خارجه دولت وقت فرانسوا میتران رییس جمهوری سوسیالیست فقید فرانسه، همچنین با اشاره به اثرات تحریم های غرب بر مردم، گفت: تحریم ها به منزله برخورد با همه ملت ایران تلقی شده که این امر از نظر افکار عمومی جهانی قابل قبول نیست.

دوما با تاکید بر اینکه شرایط دنیای مدرن امروزی تا حدود زیادی از اثرات تحریم‌ها کاسته است، افزود: دیگر با مقوله جهانی سازی، تحریم‌ها کارایی خود را از دست داده و بی‌فایده است.

وی با بیان اینکه شاید غرب درصدد پاسخ به افکار عمومی خود است، گفت: غربی ها نمی خواهند در مقابل ایران بدون واکنش باقی بمانند و تلاش می کنند، حداقل با دامن زدن به تحریم ها، از این حوزه استفاده ابزاری کنند.

دوما همچنین با اشاره به اینکه در زمینه تحریم ها علیه ایران، اختلاف نظر وجود دارد، اظهار داشت: این امر سبب شده است، آمریکا به تنهایی یا با کمک تعداد محدودی از کشورها، اقدام کند، تا جایی که از شرکای غربی خود خواسته، حتی بدهکاری خود را به تهران نیز نپردازند که کاملا بر خلاف حقوق بین الملل است.

وی همچنین، تحریم‌ها علیه ایران را نیز تاحدودی براقتصاد فرانسه تاثیرگذار دانست و گفت: تحریم ها باعث شده است از حضور شرکت های فرانسوی که قبلا در بازارهای ایران فعالیت چشمگیری داشتند به میزان قابل توجهی کاسته شود.

کد خبر 152887
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز