مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نقشه جدید موقعیت قنات های شهر تهران از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تهیه و بر روی نقشه یک دو هزارم شهری ، پیاده شده است.

معاون پیشگیری و کاهش خطر پذیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اعلام این خبر گفت: بیش از 1000 کیلومتر قنات فعال، نیمه فعال و متروکه در سطح شهر تهران وجود دارد که بسیاری از قنات ها از زیر خیابان ها، ساختمان‌ها و مستحدثات شهری عبور می‌کند و با توجه به آمار حوادث همواره وجود این قنات‌ها حادثه ساز بوده است. از همین رو تهیه نقشه‌ای جدید از مسیر قنات های تهران احساس می‌شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران منتظر القائم افزود: یکی دیگر از دلایل تهیه این نقشه ناقص بودن نقشه‌های قبلی بود ، به همین منظور گروه GIS  و زمین‌شناسی این سازمان با شیوه تطبیق عکس‌های هوایی قدیمی شهر با نقشه‌های جدید مناطق 22‌گانه شهر تهران نسبت به تهیه نقشه موقعیت و مسیرهای قنات ها اقدام کرد.

به گفته وی، هم اکنون نقشه قنات‌های شهر تهران به صورت فایل‌های GIS  تهیه شده و مراحل ابلاغ خود را طی می‌کند.

معاون پیشگیری و کاهش خطر پذیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: خطای نقشه جدید در نشان دادن موقعیت قنات‌ها عموما کمتر از 10 متر است درحالی که در نقشه‌های قدیمی تا بیش از 100 متر هم خطا مشاهده می‌شود.

کد خبر 15161

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز