مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

گروه شهری: گرمخانه ویژه بانوان به‌زودی در 5 پهنه شهر تهران احداث می‌شود.

گرمخانه

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر گفت: تا پایان سال آینده در تمامی مناطق شهر تهران گرمخانه‌هایی با ظرفیت حداکثر 100نفر ایجاد می‌شود.

رضا جاگیری با توجه به فرارسیدن فصل زمستان و لزوم تجهیز و افزایش گرمخانه‌ها گفت: ظرف 3هفته آینده در 5 پهنه از شهر تهران گرمخانه‌های اضطراری احداث می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در شهر تهران 2 گرمخانه با ظرفیت 800 نفر به‌طور مستمر به فعالیت می‌پردازند و در شرایط بحرانی و برودت هوا ظرفیت این گرمخانه‌ها حتی به هزار و 400 نفر هم می‌رسد.

جاگیری افزود: هم‌اکنون برنامه این طرح در حال تدوین است و امیدواریم هر چه سریع‌تر در کمیسیون اجتماعی شهرداری تهران به تصویب برسد.

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات افراد بی‌خانمان و بیمه آنها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هیچ سازمان بیمه‌گری بیمه این افراد بی‌خانمان را تقبل نمی‌کند چرا که براساس قانون شخص باید دارای کارت هویت برای بیمه شدن باشد که این افراد اغلب کارت ملی و شناسنامه ندارند.

وی ادامه داد: البته در این باره ما اعلام آمادگی کردیم تا هزینه بیمه این افراد را پرداخت کنیم اما سازمان‌های بیمه گر مطابق با دستورالعمل‌ها این اقدام را به انجام نمی‌رسانند. جاگیری به‌وجود ستاد ساماندهی بی‌خانمان‌ها در استان تهران اشاره کرد که در واقع 12 نهاد و سازمان عضو آن هستند اما توسط این نهادها هیچ اقدامی از قبیل ارائه آموزش‌های لازم و خدمات مناسب برای توانمند‌سازی‌ افراد بی‌خانمان انجام نمی‌شود وگرنه بیش‌از 50درصد از این افراد بی‌خانمان از گردونه بی‌خانمانی خارج می‌شدند.

کد خبر 151570
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز