گروه شهری: به گفته شهردار تهران در نظام اسلامی و حکومت علوی مردم باید طعم عدالت را نیز بچشند نه اینکه تنها تعریف عدالت را بشنوند.

قالیباف

محمد باقر قالیباف در مراسمی که به مناسبت عید سعید غدیر خم در مسجد جامع ابوذر منطقه14 تهران برگزار شده بود، گفت: البته مردم ما به اندازه کافی منصف و با محبت هستند که اگر احساس کنند در حل مشکلات آنها یک گام به جلو برداشته شده حتی اگر شرایط کاملا ایده آل هم فراهم نباشد به همان سطح حداقلی نیز قانع و راضی باشند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه وظیفه مدیرانی مثل من که پستی را در جامعه اسلامی اشغال کرده‌ایم این است که بدانیم مدیریت در جامعه‌ای دینی با مدیریت در یک جامعه غیردینی متفاوت است، گفت: به جرات اعلام می‌کنم که بحث رشوه و تخلف در شهرداری تهران  با سه سال قبل قابل قیاس نیست و امروز به‌شدت کاهش پیدا کرده است.

وی به قول خود مبنی بر کاهش فاصله شمال و جنوب اشاره کرد و گفت: از روز نخست به مردم تهران قول دادم که اگر در دوره مدیریت من فاصله بین شمال و جنوب شهر کمتر نشود حتما بیشتر هم نخواهد شد.

به گفته قالیباف امروز عدد و رقم نشان می‌دهد فاصله شمال و جنوب کمتر شده است، این در حالی است که در گذشته هر کس قول کاهش این فاصله را می‌داد، بعد از مدتی می‌دیدیم این فاصله بیشتر شده است.

قالیباف اضافه کرد: البته این بدان معنا نیست که ما سرعت و شتاب کار در شمال شهر را کم کرده‌ایم بلکه شتاب کار را در جنوب شهر چند برابر کرده‌ایم.

قالیباف خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند شما در زمستان گل می‌کارید و گل‌ها یخ می‌زند این اسراف است ولی من می‌گویم اصلا چنین نیست زیرا اگر یک لحظه چشم یک مومن به این گل‌ها بیفتد و روحش آرامش بگیرد، همین کافی است.

وی همچنین به پروژه میدان شهید کلاهدوز اشاره کرد و گفت: مدت‌ها در میدان شهید کلاهدوز ترافیک سنگینی حاکم بود. وقتی سؤال می‌کردیم که چه زمانی این مشکل حل می‌شود می‌گفتند طرحی دارند که اجرا می‌کنند ولی هیچگاه فکر نمی‌کردم که 22 سال از آن زمان بگذرد و من به‌عنوان شهردار تهران این مشکل را حل کنم. همچنین در مسیر افسریه همیشه می‌گفتند این مسیر موقتی است و اتوبان اصلی را می‌خواهند آن طرف‌تر ایجاد کنند که منظورشان همین اتوبان شهید یاسینی بود که ما احداث کردیم.

قالیباف از حل مشکل خیابان پیروزی سخن گفت و خبر داد: در این محور باید عقب‌نشینی اتفاق بیفتد و هر کسی هم که حقی داشته باشد براساس قانون و منطق تمام هزینه‌های او را می‌پردازیم.

این درحالی است که به گفته شهرداری تهران با توجه به اینکه هر سال 400 تا 500 هزار ماشین به شهر اضافه می‌شود ما هر چقدر هم راه بسازیم دیده نمی‌شود، ولی تصور کنید شهری که سال‌های قبل یک و نیم میلیون ماشین داشته و ترافیکش قفل بوده امروز 5 میلیون خودرو دارد و اگر این احداث‌ها صورت نمی‌گرفت کسی نمی‌توانست حرکت کند.

شهردار تهران همچنین با اعلام اینکه بالغ بر دو دهه است که اتوبان امام علی قرار است ساخته شود و نشده اظهار امیدواری کرد، حتما تا بهار سال آینده بخش مربوط به منطقه 14 آن به اتمام برسد.

قالیباف در بخش دیگری از اظهارات خود به بحث خطوط مترو و بداخلاقی‌هایی که در این راه با آن مواجه بوده اشاره کرد و گفت: روزی که وارد مجموعه شهرداری شدم، هیچ آثاری از خط 4 مترو در میدان کلاهدوز و خیابان پیروزی نبود اما امروز مترو در این مسیر‌ها جریان دارد و ما هیچگاه بابت مشکلات و بداخلاقی‌هایی که در این راه با آن مواجه بودیم لب به گلایه باز نکرده‌ایم.

وی که در جمع ساکنین منطقه 14تهران در مسجد جامع ابوذر سخن می‌گفت، افزود: انسان غصه می‌خورد، امروز اخلاق نزد برخی کم‌ارزش شده است به‌گونه‌ای که به راحتی دروغ می‌گوییم، غیبت می‌کنیم، تهمت می‌زنیم و آبروی برادر دینی مان را می‌بریم و جالب اینجاست که هر چه بیشتر این کار را می‌کنیم خود را حزب‌اللهی‌تر محسوب می‌کنیم!

شهردار تهران با اظهار گلایه از بی‌ارزش شدن مقوله اخلاق در جامعه اسلامی، گفت: کاش همه خیابان‌های ما چاله داشته باشد و در خیابان‌های خاکی حرکت کنیم اما دروغ نگوییم، غیبت نکنیم و سنت‌های الهی را زیرپا نگذاریم؛ یکی از سنت‌های الهی ستارالعیوب بودن است. باید توجه داشت پرده دری کار انسان‌های بی‌دین و بی‌تقواست نه انسان‌های شجاع ؛ نباید فکر کنیم اگر کسی پرده دری کرد خیلی شجاع و انقلابی است.

وی در مراسمی که به مناسبت عید سعید غدیر خم در مسجد جامع ابوذر منطقه 14 تهران برگزار شده بود، ضمن تبریک عید غدیر خم، به شهدای غدیر به‌خصوص سردار شهید حسن تهرانی مقدم اشاره کرد و گفت: امروز افتخار و عزت برای مسلمین و امنیت کشور به برکت خون شهداست.

کد خبر 151326
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز