زلاتکو کرانچار، 2 سال بعد از نخستین حضورش در لیگ برتر ایران، ‌ به‌عنوان سرمربی جدیدسپاهان احساس می‌کند 2 سال در این تیم خواهد بود.

فوتبال

مرد کروات که چندی پیش برای حضور در کادرفنی سپاهان به توافق نهایی رسید، در تعطیلات پیش از پایان نیم فصل لیگ یازدهم در مراسم معارفه و نشست خبری روبه‌روی خبرنگاران نشست. کرانچار ادعا می‌کند به واسطه یک بار حضور در لیگ ایران، اخبار فوتبال ایران را پیگیری می‌کرده و به همین دلیل شناخت خوبی از سپاهان دارد. او معتقد است: «از سپاهان و لیگ برتر ایران شناخت کافی دارم و هر بار سپاهان به مقام قهرمانی دست پیدا کرده‌، با شایستگی به این عنوان نائل شده است. سپاهان از نظر فردی بازیکنان بسیار خوبی دارد و چند بازیکن ملی‌پوش نیز در اختیار داریم. ما قصد داریم که کیفیت بازیکنان سپاهان را ارتقا دهیم.»

زلاتکو کرانچار در اردوی کیش همراه تیم سپاهان بود و پیداست که از همانجا سعی داشته برنامه‌های خود را برای این تیم اجرا کند؛ «رویکرد من در سپاهان ارائه یک بازی تهاجمی است و در اردوی کیش نیز 2-4-4 بازی می‌کردیم. در سپاهان من قصد دارم علاوه بر فوتبال نفوذی در کار دفاعی نیز به‌طور جمعی بازی کنیم که گل نخوریم و بعد به گل برسیم و من براساس کیفیت تیم سیستم‌ را تعیین می‌کنم.»

مرزبان، دستیار اول

کرانچار اما در شرایطی سرمربی سپاهان شد که پیش از او، لوکا بوناچیچ هموطنش با دستیار ایرانی و برخی بازیکنان بزرگ این تیم اختلاف پیدا کرده بود. اتفاقا اصلی‌ترین دلیل برکناری بوناچیچ همین موضوع بود. کرانچار البته در نخستین اقدام و برخلاف تصور، علیرضا مرزبان را به جای کریم قنبری به‌عنوان دستیار اول خود معرفی کرد. او حتی در نشست خبری روی این مسئله تاکید کرد و به همین دلیل قنبری که در زمان مربیگری بوناچیچ از کادرفنی کنار گذاشته شده بود، این بار با پای خودش سپاهان را ترک کرد. کرانچار معتقد است: «قنبری خودش خواست که در سپاهان نماند و من مشکلی با او نداشتم و فقط اعلام کرده بودم مرزبان به‌عنوان دستیار اول من کار کند.» اما بازیکنانی که با لوکا‌ اختلاف پیدا کرده بودند، در حال حاضر در این تیم حضور دارند. آیا کرانچار نیز با آنها به مشکل برمی‌خورد؟ او پاسخ می‌دهد: «هر مربی کار خودش را انجام می‌دهد و من کاری به عملکرد گذشته بوناچیچ ندارم. چیزی که در تمرین‌های سپاهان دیدم اثری از بازیکن سالاری نبود‌ بلکه بازیکنان با تجربه و با کیفیتی در این تیم هستند و این بازیکنان روز به روز بهتر خواهند شد. ضمن اینکه بازیکنان خارجی خوبی داریم. مهم کیفیت نهایی این بازیکنان است و ما کمک می‌کنیم که این بازیکنان روز به روز بهتر شوند و درباره بازیکن‌ سالاری باز هم می‌گویم که ما هیچ اجازه‌ای در این خصوص نمی‌دهیم و اصلا چنین احساسی نداریم که در سپاهان بازیکن‌سالاری حاکم است.»

امکانات بهتر از پرسپولیس

اما چهره مرد کروات برای آنهایی که در نشست خبری حضور داشتند، بیشتر از هر چیز یادآور مربیگری‌اش در باشگاه پرسپولیس بود. او که30 تیر 88 به جای نلسون وینگادا سرمربی پرسپولیس شد، در کمتر از 6 ماه حضور در این تیم با اینکه پرسپولیس در رده سوم جدول قرار گرفته بود، تغییرات مدیریتی این باشگاه باعث برکناری‌اش شد. کرانچار با پرسپولیس تنها یک بار شکست خورده بود؛ «زمانی که در پرسپولیس بودم در رده سوم جدول قرار داشتیم و به اعتقاد خودم خداحافظی خوبی با پرسپولیس داشتم. من زمانی که با2 تیم ملی کار می‌کردم، هدفم موفقیت بوده است. هدفم در سپاهان نیز قهرمانی است و اگر مشکلی پیش آمد و نتایج خوبی گرفته نشد، طبیعی است که مربی از هر تیمی جدا می‌شود، اما احساسم این است که این دو سال در سپاهان ماندگار می‌شوم. به‌نظر من، سپاهان هم امکانات بهتری از پرسپولیس دارد هم مدیرانی بهتر.»

جالب اینکه سپاهان با مربیگری کرانچار در نخستین گام به مصاف پرسپولیس خواهد رفت؛ «من می‌خواهم در این بازی نتیجه‌ مثبت بگیرم و کارم را با قدرت با سپاهان ادامه ‌دهم و به غیراز این کار، هیچ کاری ندارم، چون قبلا در پرسپولیس بوده‌ام و مشکلی با این تیم ندارم. من انگیزه بالایی دارم و می‌خواهم برای قهرمانی سپاهان تلاش کنم و هیچ زمانی برای قهرمانی دیر نیست.» سپاهان در حال حاضر با 21 امتیاز در جایگاه پنجم جدول قرار دارد.

کد خبر 150854
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز