همشهری آنلاین: سناتور‌های دموکرات اعلام کردند: به تلاش‌های خود برای جلب جمایت تک تک سناتور‌ها برای تصویب این قطعنامه ادامه خواهند داد.

به گزارش آسوشیتد پرس، پس از یک رای گیری اولیه که در روز دوشنبه 5 فوریه (16 بهمن) انجام گرفت قطعنامه غیر الزام آوری که بر ضد استراتژی جدید بوش مبنی بر اعزام 21 هزار و 500 سرباز تازه به عراق تدوین شده بود، رای نیاورد.

هری رید رهبر اکثریت سنای آمریکا در این باره گفت: باید صدای کنگره(مجالس نمایندگان و سنای آمریکا) را به گوش رییس جمهوری (جورج بوش) رساند تا او متوجه شود سیاست اشتباهی را اتخاذ کرده است.

در صورت تصویب این قطعنامه غیر الزام آور ، رسما انتقاد شدیدی نسبت به تصمیم جورج بوش مبنی بر افزایش تعهدات ارتش آمریکا در عراق مطرح خواهد شد.

این درحالی است که پیشتر در خبرگزاری‌ها اخباری مبنی بر ممانعت جمهوری خواهان از تصویب این قطعنامه الزام آور انتشار یافته بود.اما جمهوری خواهان ادعاهایی که در خصوص ممانعت از تصویب این قطعنامه مطرح شده است را رد کرده‌اند.

ویپ ترنت لوت از اعضای حزب اقلیت جمهوری خواه در کنگره در این باره گفته است:آنگونه که مشخص است ما یک هفته برای انجام مباحثه ای کامل درباره قطعنامه فرصت داریم، بر همین اساس ما انتظار داریم مباحثه‌ای کامل و عادلانه میان اعضای مجلس سنا جریان گیرد.

انتظار می‌رود مباحثات در این باره روز سه شنبه 6 فوریه (17 بهمن) به رغم حضور رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا در کنگره نیز ادامه یابند.رابرت گیتس قرار است روز سه شنبه به منظور ارائه لایحه‌ در خواست بودجه دفاعی  624.6  میلیارد دلاری به کنگره برود.

کد خبر 15081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز