گروه حوادث: اعضای بدن مادر و 2 فرزندش که بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده بودند، به 4 بیمار اهدا شد.

حادثه

دریچه‌های قـلب دختر 8ساله و پسر‌10ساله و استخوان پا و لگن زن 41ساله با رضایت بازماندگانشان به بیماران نیازمند بخشیده شد.صبح پنجشنبه، 5 آبان ماه، آتش‌نشانان پایتخت در جریان گازگرفتگی مرگباری در منطقه بریانک قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند. شواهد از این حکایت داشت که زن جوان به همراه 2فرزند خردسالش که در آپارتمانی 37متری در این منطقه زندگی می‌کردند بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست داده‌اند. در همان بررسی‌های اولیه معلوم شد که به‌خاطر نصب نامناسب دودکش و اتصالات مربوطه، گاز از آبگرمکن و بخاری نشت و فضای آپارتمان را پر کرده است.
از طرفی به‌دلیل اینکه ساکنان خانه تمامی درزها و منافذ را با درزگیر مسدود کرده بودند، هوا در داخل ساختمان جریان نداشت و همین مسئله باعث گازگرفتگی و مرگ ساکنان خانه شد.

اهدای عضو

وقتی اجساد قربانیان به پزشکی قانونی انتقال یافت با رضایت خانواده آنها، اعضای بدنشان به 4بیمار نیازمند پیوند زده شد و به آنها امید به زندگی بخشید. عروس این خانواده روز گذشته در گفت‌وگو با همشهری گفت: خواهرشوهرم ژیلا به همراه شوهر و 2فرزندش در این آپارتمان 37متری زندگی می‌کردند و مستاجر بودند. شوهر ژیلا برای کار به یکی از شهرهای شمال شرق کشور رفته بود و خواهر شوهرم به همراه بچه‌هایش در خانه تنها بودند. وی افزود: صبح روزی که این حادثه اتفاق افتاد من چندبار با اوتماس گرفتم اما جواب نداد؛ قرار نبود جایی برود. چون من همان روز مراسم ختم‌انعام داشتم از ساعت 8صبح چندین بار با خانه ژیلا تماس گرفتم که برای کمک به خانه ما بیاید اما او جواب نداد.

خیلی نگران شده بودم تا اینکه یکی از دوستانم که همسایه خواهر شوهرم است به من زنگ زد و گفت که صدای شیر آب از خانه ژیلا شنیده می‌شود اما او و بقیه همسایه‌ها هرچه زنگ آنها را می‌زنند، کسی جواب نمی‌دهد. این موضوع بیشتر نگرانم کرد و مطمئن شدم که اتفاقی برای ژیلا و بچه‌هایش افتاده است، برای همین با شوهرم تماس گرفتم و از او خواستم به خانه خواهرش برود تا ببیند چه اتفاقی برایشان افتاده است. وی افزود: ساعت 10صبح بود که همسرم به خانه ژیلا رفت. هرچه زنگ زد کسی در را باز نکرد و چون صدای آب را می‌شنید در آپارتمان را شکست و وقتی وارد خانه شد ناباورانه جسد خواهر و خواهرزاده‌هایش را دید. به گفته شوهرم جسد ژیلا کنار حمام و اجساد بچه‌هایش در اتاق افتاده بود.

شوهرم بلافاصله با آتش‌نشانی و اورژانس تماس گرفت و ماموران آتش‌نشانی به سرعت رسیدند و همان موقع اعلام کردند که نصب آبگرمکن و بخاری مشکل داشته است. این زن ادامه داد: وقتی اورژانس رسید مشخص شد که حدود 8ساعت از مرگ آنها می‌گذرد. وی گفت: پس از این حادثه با رضایت خانواده ژیلا، استخوان پا و لگن او و دریچه‌های قلب 2فرزندش اهدا شد. مرگ آنها برای ما خیلی سخت و تلخ بود اما از اینکه اعضای بدن مادر و بچه‌هایش به بیماران نیازمند دیگر بخشیده شده خوشحالیم چون آنها همیشه برای این مادر و بچه‌ها دعا می‌کنند و همین کافی است.

کد خبر 150649
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز