همشهری آنلاین: دادگاہ پاکستان روز شنبه دو افسر ارشد پلیس و پنج نفر دیگر مرتبط با قتل بی نظیر بوتو نخست وزیر پیشین پاکستان را به عنوان مجرمان اصلی این پروندہ اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی، دادگاہ ضد تروریسم پاکستان نام های مجرمان پروندہ قتل بی نظیر بوتو را سعود عزیز رییس پلیس سابق، خرم شھزاد معاون وی، رفقت حسین، شیر زمان، اعتزاز شاہ و عبدالرشید عنوان کرد.

در جلسه دادگاہ بررسی به پروندہ قتل بی نظیر بوتو، چودری ذوالفقار دادستان ویژہ سازمان تحقیقات فدرال پاکستان (FIA) نیز حضور داشت. دادگاہ مذکور ارائه شواھد اضافی علیه مجرمان پروندہ را به تاریخ 19 نوامبر ( 28 آبان) موکول کرد.

سعود عزیز رییس سابق پلیس راولپندی و خرم شهزاد معاون وی به اتهام تامین نکردن اقدامات امنیتی مناسب برای حفاظت از جان بی نظیر بوتو متهم هستند.

نخست وزیر فقید پاکستان در ماه دسامبر سال 2007 در راولپندی مورد حمله تروریستی قرار گرفت و کشته شد.

قتل بی نظیر بوتو هنوز به عنوان معمایی مطرح است زیرا هیچ گروهی تاکنون مسوولیت این ترور را به عهده نگرفته و این در حالیست که ژنرال پرویز مشرف رییس جمهوری وقت، گروه طالبان پاکستان را به قتل او متهم کرده بود ولی طالبان این اتهام را تکذیب کرد.

بر اساس گزارش سازمان ملل درباره قتل بی نظیر بوتو که در ماه آوریل پارسال منتشر شد، شست و شوی محل حادثه ضربه جبران ناپذیری به تحقیقات قتل وارد کرده است.

این گزارش به اقدام سعود عزیز توجه ویژه ای داشت که بنا به گفته شهود عینی، زمانی که پزشکان در تلاش برای نجات زندگی بی نظیر بوتو در بیمارستان راولپندی بودند، مشغول صحبت با تلفن همراهش بود.

آصف علی زرداری رییس جمھوری پاکستان و شوهر بی نظیر بوتو، یک بار اعلام کرده بود که قاتلان خانم بی نظیر بوتو را می شناسد، ولی تاکنون نام آنها را افشا ننموده است.

سازمان ملل ضمن مقصر دانستن پرویز مشرف در عدم تامین امنیت کافی برای بوتو، مقامات پلیس و سازمان اطلاعات را به ایجاد موانع در انجام تحقیقات قتل او متهم نموده است.

بر اساس تحقیقات سازمان ملل، سعود عزیز رییس سابق پلیس راولپندی ضمن ممانعت از کالبدشکافی جسد بی نظیر بوتو، تا دو روز پس از وقوع حادثه مانع تحقیقات شد و دستور شست و شوی محل حادثه را فقط 100 دقیقه پس از قتل او صادر نمود.

کد خبر 150376
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز