همشهری‌ آنلاین: یکی از مراجع تقلید گفت: در اسیتضاح اصل بر بی‌آبروکردن افراد نباشد و کاری نکنیم که نظام آسیب ببیند.

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر رئیس فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه جامعه دینی با بزرگواری و گذشت جلوی مشکلات را می‌گیرد گفت: در اداره مجلس گاهی می‌خواهند سئوال کنند از مسئولی یا اسیتضاح کنند اصل این نباشد که شخصی را بی‌آبرو کنند، اصل این باشد که نظام محفوظ بماند، بالأخره او ممکن است اشتباه کرده باشد ولی آبروی او و خانواده‌های او و بچه‌های او باید حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری مهر از قم، آیت الله جوادی آملی افزود: ما حق داریم استیضاح کنیم، سئوال کنیم اما تنها ما نیستیم، تنها این نماینده نیست تنها آن وزیر نیست، نظام است، مردم هستند.  همه این جوانب را باید در نظر گرفت. مخصوصاً روحانیون مجلس که نماینده ها قداستی برای آنها قائل‌اند که پشت سر شما آقایان اقتدا می‌کنند یعنی قیام و قعودشان تابع شماست و این را در حقیقت تابع عدل می‌دانند هر وقت این عادل بلند شد اینها بلند می‌شوند هر وقت این عادل به سجود رفت اینها به سجده می‌روند.

این مرجع تقلید گفت: مجلس بایدحق و حقوقش را استیفا‌کند حقّ ملّت را هم استیفا ‌کند از هر کسی می‌خواهد سؤال بکند، بکند اما این نظام به این آسانی به دست نیامده است، اگر یک روحانی، یک قانون‌گزاری، یک مسئولی برای رضای خدا یک قدم بردارد، برای حفظ نظام، مأموران الهی ده قدم کمک می‌کنند  یعنی کسی واقعاً یک قدم بردارد برای رضای خدا ده قدم خدا کمکش می‌کند.

وزارت امور خارجه باید دیپلماسی قوی داشته باشد

آیت‌الله جوادی آملی همچنین با اشاره به وظایف دستگاه دیپلماسی کشور تاکید کرد: وزارت امور خارجه باید که دیپلماسی قوی داشته باشد کسی که سابقه این کار را دارد می‌داند که زبان دیپلماسی زبان خاصّی است.

کد خبر 150068
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز