دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تولید خودرو در سال 85 به بیش از یک میلیون دستگاه رسید، این در حالی است که تولید خودرو در سال 74 تنها در حدود 90هزار دستگاه بود.

منوچهر منطقی، مدیر عامل ایران خودرو با بیان این مطلب، تحول در صنعت خودروسازی کشور را چشمگیر دانست و گفت: صنعت خودرو کشور با توانمندیهای ایجاد شده توانست برای حضور در بازارهای جهانی گامی قوی بر دارد.

وی در گفتگویی با خبرگزاری اقتصادی ایران، با بیان اینکه در سال 85 چهار برابر عملکرد از کشورهای مختلف تقاضای خرید خودرو ایرانی داریم بدون ذکر آمار گفت: صادرات خودرو ایرانی امسال نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش یافت و تلاش می کنیم سال آینده صادرات خودرو را نزدیک به سه برابر در مقایسه با امسال افزایش دهیم.

منطقی گفت: ورود به بازارهای جهانی و رقابت با خودرو سازان مطرح جهان موجب شد در سالهای اخیر برای ارتقا کیفیت تولید محصولات‌، کاهش قیمت‌، تولید متنوع خودرو با تجهیزات و امکانات مختلف کار وسیعی انجام دهیم و راه ورود خود را به بازارهای جهانی هموارتر کنیم.

مدیرعامل ایران خودرو افزود: با ادامه تلاش ها برای ارتقای جایگاه صنعت خودرو می توانیم به آنچه که ایرانیان شایسته آن هستند دست یابیم.

منوچهر منطقی تثبیت بازارهای صادراتی و افزایش دو تا 2 و نیم برابر کردن صادرات محصولات را از مهمترین برنامه های ایران خودرو در سال آینده اعلام و تصریح کرد: هم اکنون تقاضا و ظرفیت برای اجرای این هدف فراهم است.

کد خبر 14992

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز