گروه اقتصادی: شرکت‌های بیمه در پی ابلاغ بخشنامه دیه 90میلیون تومانی اقدام به حذف پوشش بیمه‌ای رانندگان در بیمه شاخص ثالث کردند.

خودرو

به گزارش همشهری، برخی نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه تصمیم گرفته‌اند در واکنش به ابلاغ بخشنامه جدید برای جلوگیری از زیان ناشی از افزایش نرخ دیه، تعهدات مربوط به سرنشین به‌ویژه راننده خودرو را حذف کنند. یک مقام مسئول در بیمه مرکزی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری با تایید این موضوع، علت این اقدام را ناشی از ابهام در بخشنامه جدید بیمه مرکزی ایران عنوان و تاکید کرد: بیمه مرکزی ایران درصدد است تا ابهام مدنظر شرکت‌های بیمه را برطرف کند.

خبر دیگر اینکه رئیس‌کل بیمه مرکزی در پاسخ به این سؤال که با استفاده بیمه‌گذاران از بیمه‌نامه‌های فعلی تا پایان سال با وجود افزایش نرخ دیه، آیا شرکت‌های بیمه از این اتفاق متضرر نمی‌شوند، گفت: ان‌شاء‌الله شرکت‌های بیمه ضرر نخواهند کرد. به‌گزارش ایسنا، سید محمد کریمی افزود: موضوع استفاده بیمه‌گذاران از بیمه‌نامه‌های فعلی با وجود افزایش نرخ دیه با شرکت‌های بیمه هماهنگ شده و صرفه اقتصادی آن سنجیده شده است.

نرخ دیه، بهانه افزایش قیمت خودرو

به‌رغم افزایش رسمی و غیررسمی خودروهای داخلی و بیشتر شدن شکاف قیمتی این خودروها در محل کارخانه و حاشیه بازار، نرخ حق بیمه شخص ثالث نیز افزایش 200هزار تومانی قیمت‌ها از امروز را موجب شده است. خودروسازها درحالی نسبت به گران‌کردن محصولات خود اقدام کردند که سازمان حمایت همچنان با سکوت خود از این اقدام آنها حمایت می‌کند.

کد خبر 149151
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز