همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: این وزارتخانه همه تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخاباتی باشکوه اندیشیده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مصطفی محمدنجار در همایش فرمانداران سراسر کشور با اشاره به برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: برنامه ریزی‌ها برای برگزاری هرچه بهتر این انتخابات از پارسال صورت گرفته و ستاد انتخابات در وزارت کشور تشکیل شده و تاکنون چند اطلاعیه هم صادر کرده است.

وی خطاب به فرمانداران گفت: مسئول اصلی برگزاری انتخابات شما فرمانداران هستید که باید بستر لازم برای تسلط فرمانداران و دیگر مسئولان اجرایی بر فرایند انتخابات فراهم شود.

وزیر کشور انتخابات را مظهر مردم سالاری دینی دانست و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب باید مراقب باشیم دشمنان این پشتوانه بزرگ را به چالشی برای امنیت کشور تبدیل نکنند.

محمدنجار یکی از کارکردهای انتخابات را کاهش اختلاف سیاسی و افزایش وحدت اجتماعی خواند و گفت: ممکن است اختلاف دیدگاه وجود داشته باشد ولی به افتراق نمی‌انجامد بلکه انتخابات و اختلاف دیدگاه در آن زنده و پویا بودن ساختار سیاسی را نشان می‌دهد.

وزیر کشور افزود: انتخابات فرصتی برای ارتقای امنیت ملی نظام است و در 29 انتخابات برگزار شده در این 30 سال، شاهد ارتقای امنیت ملی بوده‌ایم.

وی گفت: قانون تکلیف همه ما را در انتخابات روشن کرده و معیار ما هم اجرای کامل آن است؛ نه کم و نه زیاد؛ باید به امانت داری و اجرای کامل قانون دقت نظر داشت.

محمدنجار توجه به قانون را بهترین شیوه برای برگزاری انتخابات بیان کرد و گفت: باید فضای انتخاباتی را که هم اکنون ایجاد شده است تا پایان به سمت شور و نشاط توام با آرامش سوق دهیم و از ورود به حاشیه ها اجتناب کنیم.

وی عنصرمهم را در انتخابات آینده حضور حداکثری مردم دانست و افزود: باید بستری فراهم شود که حضور حداکثری اتفاق بیفتد.

وزیر کشور ادامه داد: انتخابات مظهر وحدت ملی ما و از مهم ترین شاخص‌های وحدت ملی در انتخابات پای بندی به سیره امام (ره) و رهبر معظم انقلاب است و باید از همه امکانات برای حضور حداکثری مردم استفاده کرد.

وی افزود: فرمانداران باید توجه داشته باشند که در تصمیم گیری‌ها با تصمیم، حرف یا کلامی فضا را مشوش نکنند؛ ما در سخت‌ترین شرایط از جمله جنگ تحمیلی انتخابات برگزار کرده ایم که خوب هم بوده حالا که الحمدلله فضا کاملا خوب است.

وزیر کشور گفت: باید مراقبت کنیم که عده ای فضای سیاسی کشور را ستیزآلود نکنند و کاری کنیم که اعتماد عمومی سلب نشود.

محمدنجار با تاکید بر جلوگیری از تبلیغات زودهنگام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در آستانه انتخابات با توجه به هجمه روانی دشمن و به منظور خنثی سازی این هجمه، رسانه‌ها و گروه های سیاسی وظیفه سنگینی برای تقویت فضای نشاط سیاسی در جامعه برعهده دارند.

کد خبر 148023
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز