دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمار کشته‌شدگان دو توفان اخیر در فیلیپین به گفته مقام‌های مسئول به 59 نفر رسید.

توفان در فیلیپین

توفان نسات  که در منطقه به پدرینگ معروف است جان 55 نفر را گرفت و آمار مرگ و میر در اثر توفان نالگائه  معروف به کی اِل در منطقه،امروز 11 مهر به 4 نفر رسید.

چندین شهر در ایالت بولاکان و پامپانگا در لوزان مرکزی بعد از باران‌های مدوام به دنبال بروز توفان نسات در هفته گذشته و رهاسازی اب 4 سد در اطراف این شهرها، زیر آب رفته‌اند.

شهر کالومپیت در ایالت بولاکان بیشترین آسیب را دیده است.ساکنان این شهر چندین روز بالای سقف ساختمان‌ها در محاصره سیل بودند.

شورای ملی مدیریت و کاهش خطرات بلایا اعلام کرده است باوجود کم شدن سیلاب هنوز صدها خانواده در مرکزهای خاص این افراد هستند . توفان نسات 43 هزار خانه را خراب کرده است.این شورا میزان خسارت به زیرساخت و محصولات کشاورزی را تقریبا 183 میلیون دلار برآورد کرده است.

توفان نالگائه که شنبه این هفته وارد فلیپین شد آسیب‌های و خسارت‌های ایجاد شده در اثر توفان نسات را دوچندان کرد.این توفان بیشتر در طول منطقه‌های بالایی جزیره لوزان رخ داد، یعنی درست ایالت‌های تولیدکننده محصولات کشاورزی ، ایزابلا، کاگایان و کوردیلراس را هدف قرار داد.

گل‌ولای حاصل از بروز سیل بخش زیادی از یک بزرگراه را فرا گرفت و سبب شد دسترسی به شهر کارانگالان در نوئوا اسیجا غیرممکن شود.

 

کد خبر 147364
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز