حجت‌الاسلام والمسلمین سید"احمدخاتمی"امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکایی ها بدانند رفتار تهدید آمیز آنان علیه دولت و ملت ایران ، در ذهن یکایک ما نخ نما و پوسیده است و مردم ایران اعتنایی به آن ندارند

خاتمی گفت : آمریکا امروز حتی در آمریکای لاتین نیز که زمانی حیات خلوت آن بود ، جایی ندارد و تنفر از آن روزافزون است.

وی به " شاخ و شانه" کشیدن‌های برخی از مقامات آمریکایی در روزهای اخیر و از جمله معاون وزیر خارجه آمریکا علیه ایران اشاره کرد و دوباره تاکید نمود:زمان این نوع حرف زدن‌ها گذشته‌است و رهبران آمریکا باید یاد بگیرند که با ادبیات مناسب با دنیا صحبت کنند.

خطیب نمازجمعه امروز تهران گفت: رهبران آمریکا پیوسته ایران را تهدید می‌کنند ، اینها باید بدانند احمقانه‌ترین رفتار سیاسی با ملت ایران همین است که با زبان تهدید با این ملت که عاشورا را دارد ، صحبت کنند.

وی گفت که ملت ایران جواب این " یاوه گویی‌های مقامات آمریکایی را در راهپیمایی روز بزرگ و تاریخی ‪ ۲۲‬بهمن ، سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران خواهد داد و بار دیگر ثابت می‌کند که "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند ."

امام جمعه موقت تهران در عین حال از مردم خواست که هوشیاری خود را در برابر جنگ روانی دشمن حفظ کنند .

وی گفت: اینکه یک مسوول آمریکایی می‌آید و می‌گوید به ایران حمله می کنیم و دیگری می‌گوید که نه ، حمله نمی‌کنیم ، این دقیقا یک جنگ روانی است که دیگر کهنه و بی‌تاثیر شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی گفت که جنگ روانی آمریکا علیه ایران چند بعد دارد که یکی از آنها ناامید کردن مردم نسبت به آینده درخشان انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است . ملت بزرگ ایران سالهاست این حیله‌ها را می‌شناسد و با آن آشناست.

امام جمعه موقت تهران با گرامی داشت ایام سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و تبریک آن به یکایک مردم کشور ، گفت که یکی از رموز پیروزی انقلاب ، وحدت کلمه و همدلی توده‌های مردم و رهبری انقلاب بود. این ویژگی امروز قوی تر از هر زمانی دیده می‌شود و باید آنرا قوی تر نیز کرد.

خاتمی گفت : حفظ احترام پیشکسوتان انقلاب ، کسانیکه در دوران سیاه ستم -شاهی در زندان‌های طاغوت بودند و شکنجه‌های قرون وسطایی را تحمل کردند و پس از انقلاب به عنوان یک سرباز فداکار در معیت امام و مقام معظم رهبری بودند و هستند ، امری لازم و واجب است و حرمت آنان باید همواره حفظ شود.

وی همچنین گفت که پیشکسوتان‌انقلاب، وظیفه دارند اصول اساسی انقلاب اسلامی را که انقلاب برای تحقق آنها صورت گرفت ، برای جوانان و نوجوانان تبیین وتشریح کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه موفقیت اخیر دولت و پلیس عراق را در سرکوب تروریست هایی که قصد داشتند در سالروز شهادت امام حسین (ع) به شهر نجف اشرف حمله و مراجع دینی را به شهادت برسانند، تحسین کرد و آنرا نشانه " اقتدار" دولت نوری المالکی دانست.

وی اشغال عراق را عامل اصلی ناامنی این کشور برشمرد و گفت که آمریکا عمدا بدنبال ناامنی درعراق است تا اهداف استراتژیک خود را از اشغال این کشور تامین کند.

خاتمی گفت : ‌آمریکا با تحریک قومیت ها و پیروان مذاهب مختلف در عراق ، می‌کوشد که دراین کشور جنگ مذهبی راه بیندازد ولی من اطمینان دارم که مردم عراق با یاری علمای دینی این توطئه را نیز خنثی خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت که براساس گزارش سازمان ملل و دولت بغداد بیشترین عده کشته ‌شدگان حوادث جاری درعراق، شیعیان مظلوم این کشور هستند در حالیکه آمریکا بسیار مکارانه می‌کوشد در این کشور جنگ شیعه و سنی راه بیندازد.

وی از علمای دینی اسلام خواست تا در برابر این توطئه‌های آمریکا با هوشیاری و دقت تمام عمل کنند.

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز ، حادثه عاشورا را میدان بروز و نمود " امیران نفس" و "اسیران نفس" خواند و گفت: تمام شهیدان کربلا "امیر بر نفس" بودند.

به‌گزارش ایرنا، خاتمی، در این خطبه، در ادامه سلسله مباحث "اصول اخلاق اسلامی" از انسان وارسته به عنوان انسانی یاد کرد که امیر بر نفس خود نه اسیر بر نفس باشد.

کد خبر 14727

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز