همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه افزایش محدوده طرح زوج و فرد موجب اختلال در زندگی مردم می‌شود، گفت: اگر اراده کنیم می‌توانیم در یک برنامه پنج‌ساله الگوی مصرف خودرو را در تهران بهبود ببخشیم.

احمدی مقدم

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه افتتاح دهمین نمایشگاه تجهیزات و لوازم انتظامی، ایمنی و امنیتی درباره گسترده‌تر کردن محدوده طرح زوج و فرد با بیان اینکه روش نوبت‌بندی یک روش قدیمی برای تردد خودرو در شهرهاست، گفت: این روش 20 ـ 30 سال پیش در کشورهای توسعه یافته اجرا می‌شد و امروزه در هیچ جای دنیا اجرا نمی‌شود.

 وی با بیان اینکه امروزه می‌توان با پایش تصویری ورودی و خروجی راه‌ها و همچنین دریافت هزینه و بکارگیری روش‌های نوین طرح زوج و فرد را محدود کرد، گفت: اگر اراده کنیم می‌توانیم در یک برنامه پنج‌ساله الگوی مصرف خودرو را در تهران بهبود ببخشیم.

 فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش محدوده طرح زوج و فرد گفت: محدوده طرح زوج و فرد به اندازه کافی گسترده است و بیش از این موجب اختلال در زندگی روزمره مردم می‌شود.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر اجرای طرح زوج و فرد سبب شده است که برخی دو خودرو تهیه کنند و در روزهای فرد با پلاک فرد و در روزهای زوج با پلاک زوج تردد کنند، گفت: این مساله (اجرای طرح زوج و فرد) موجب پدید آمدن این مشکل شده است و این مساله باید مدیریت شود.

 وی درباره برگزاری این نمایشگاه نیز با بیان اینکه محصولات داخلی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است، از حمایت از تولیدکنندگان داخلی خبرداد و گفت: ما از تولید‌کنندگان و سازندگان داخلی دعوت کرده و با خرید و سفارش کالا از خودکفایی صنعت داخل حمایت می‌کنیم.

 فرمانده ناجا با بیان اینکه امروزه توانایی کشور به حدی رسیده‌ است که در صورتی که هیچ محصول خارجی به ما داده نشود مشکلی برای ما پیش نیاید، گفت: نیروی انتظامی در حوزه تجهیزات خود حرفی برای گفتن دارد و محصولات داخلی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.

 وی در ادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی در حوزه بیومتریک، انگشت‌نگاری و همچنین ریدر و اسکنرها به خودکفایی رسیده است، گفت: این نمونه‌ها قابل رقابت با نمونه‌های خارجی خود هستند.

 احمدی‌مقدم همچنین در مورد عملکرد پلیس فتا با بیان اینکه با تحولات دنیا نوع جرم و مجرمان نیز تغییر پیدا کرده است، گفت: امروزه سارقان تنها به جیب‌بری و سرقت از منزل اکتفا نمی‌کنند بلکه با استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های جدید تحولات زیادی را در عرصه جرم ایجاد کرده‌اند.

 وی با بیان اینکه پلیس فتا در ابتدای راه قرار دارد، گفت: با این که تنها پلیس فتا در تهران گام‌هایی را برداشته و در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها این پلیس تخصصی در مراحل اولیه قرار دارد، اما به موفقیت‌های زیادی دست یافته و در حوزه حفاظت از سازمان‌های دولتی و بانک‌ها قدم‌های موثری برداشته و همچنین دستگیری‌های خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

 دهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات ایمنی، انتظامی و امنیتی پلیس که با حضور 223 شرکت داخلی و خارجی در مصلی بزرگ تهران برگزار شده است از چهارم تا هفتم مهرماه برای بازدید عموم در هشت رشته تخصصی مخابرات، ترافیک، امداد ونجات، لباس و تجهیزات پلیسی، آموزش و تسهیلات و ادوات پلیسی برای عموم آزاد است.

کد خبر 146692
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز