همشهری آنلاین: نخستین بار هواپیماهای جنگنده بومی صاعقه در رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت 3 نیروی هوای ارتش جمهوری اسلامی توانستند با استفاده از مهمات جنگی، اهداف از پیش تعیین شده را با موفقیت اصابت قرار دهند.

نیروی هوایی

به گزارش واحد مرکزی خبر ، هواپیمای جنگنده صاعقه یک هواپیمای پشتیبانی نزدیک هوایی است که باید توانمندی‌های لازم از جمله حمل انواع مهمات با تناژ سبک و سنگین با سایر هواپیماهای جنگی موجود را در نیروی هوایی داشته باشد.

معاون عملیات نیروی هوایی ارتش گفت: هر اقدامی روی هواپیماهای جنگی مستلزم بررسی‌ها و مطالعات دقیق است و برای اینکه بتوانیم پروازهایی ایمن داشته باشیم باید در این زمینه در نیروی هوایی ارتش اقدامات موثری انجام شود.

امیر سرتیپ خلبان علوی با بیان اینکه پرواز بسیار سخت و پیچیده است و در تمرین‌های خود از بمب‌های جنگی و مشقی استفاده کردند و توانستند با رهاسازی این بمب‌ها ، اهداف تعیین شده را با موفقیت مورد اصابت قرار دهند و آن ها را منهدم کنند.

این فرمانده ارشد ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش مرحله به مرحله توان حمل مهمات و انجام ماموریت صاعقه را افزایش می‌دهد.

امیرسرتیپ خلبان علوی افزود: جنگنده بمب افکن‌های نیروی هوایی نیز با اقتدار توانستند علاوه بر اهداف ثابت، اهداف متحرک را هم با موشک‌ هدف قرار دهند.

وی گفت: انواع جنگنده بمب‌افکن‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از هشت پایگاه کشور در این رزمایش حضور دارند در سه روز نخست با بمب‌ها و موشک‌های مشقی به تمرین پرداختند و در سه روز اصلی این رزمایش که از سه شنبه آغاز شد عملیات خود را با موشک و بمب‌های جنگی برگزار می کنند.

امیر سرتیپ سیدمحمد علوی گفت: هواپیماهای جنگی نیروی هوایی انواع بمب‌های سبک ، سنگین و فوق سنگین ، موشک های بزرگ و کوچک هوا به زمین و هوا به هوا ، ساخت دست توانمند متخصصان ایرانی را علیه اهداف تعیین شده شلیک و این اهداف را منهدم کردند.

وی افزود: هواپیماهای جنگی در حمله به اهداف تعیین شده توانستند با استفاده از انواع بمب‌های هوشمند و نقطه زن قاصد ، حرارتی ، تلویزیونی، راداری و لیزری با موفقیت این اهداف را که در سایزهای کوچک و بزرگ بود منهدم کنند.

امیر سرتیپ علوی گفت: موشک‌های راداری از جمله موشک‌های راهبردی برای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود که در این رزمایش توسط جنگنده بمب‌افکن‌های نیروی هوایی ارتش از مسافت بسیار دور شلیک و پس از قفل شدن روی اهداف به‌ خوبی آنها را منهدم کرد.

امیر سرتیپ علوی با بیان این که تجهیزات و تسلیحات موجود در نیروی هوایی ارتش روز به روز در حال ارتقا است و نباید از جهان عقب بمانیم ، گفت: هم اینک این نیرو به دنبال ارتقای دانش استفاده از بمب‌های هوشمند و نقطه زن است و بمب قاصد از جمله این بمب‌های هوشمند است که کاملا بومی و توسط متخصصان ایرانی ساخته شد.

وی افزود: در راستای هوشمندسازی بمب‌ها و موشک‌ها در نیروی هوایی ارتش ، دانشگاه‌ها ، مراکز علمی صنایع و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نقش بسزایی داشته‌اند.

علوی گفت: این رزمایش به علت آن که در جریان آن صحنه یک جنگ واقعی برای خلبان فراهم شده است در طی بیش از 30 سال گذشته بی نظیر بوده است.

وی افزود: ما با برگزاری این رزمایش درصدد هستیم به دنیا اثبات کنیم که هرچقدر غرب و استکبار جهانی تحریم را علیه ما شدیدتر کنند ما در دسترسی به اهدافمان با موفقیت‌های بیشتری روبرو خواهیم شد.

معاون عملیات نیروی هوایی ارتش در خصوص جایگاه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: نیروی هوایی ایران در بین کشورهای منطقه چه از نظر تجهیزات و یا نیروی انسانی که ورزیده و قوی و با ایمان هستند از جایگاه بالایی برخوردار است.

سومین رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی که از روز سه شنبه در منطقه عمومی شمال غرب کشور با حضور انواع هواپیماهای جنگنده بمب‌افکن نیروی هوایی، ترابری تاکتیکی، رهگیر و پهپاد (بدون سرنشین) آغاز شد ، امروز پایان می یابد.

کد خبر 145669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز