سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: با تداوم وارونگی دما انتظار می‌رود روز چهارشنبه 11 بهمن، آلودگی هوای تهران تشدید شده و به شرایط «اضطرار» نزدیک شود.

پیش‌بینی‌های هواشناسی حکایت از آن دارد که دست‌کم تا شنبه آینده هوای تهران همچنان پایدار خواهد بود و باتوجه به ازسرگیری فعالیت ادارات و مراکز آموزشی پس از دو روز تعطیلی و در پیش‌بودن تعطیلی پنج‌شنبه و جمعه، چهارشنبه تراکم ترافیک احتمالا غلظت چتر دودمه را بر فراز شهر حتی از وضعیت دو هفته گذشته هم سنگین‌تر خواهد کرد.

در این باره از سالمندان و بیماران تنفسی درخواست شده از تردد در خیابان‌ها و مراکز آلوده خودداری کنند. در شرایط مشابه حتی پیشنهاد تعطیلی مدارس نیز بررسی می‌شده است، اما تاکنون چنین تصمیمی در روزهای گذشته مورد بررسی قرار نگرفته است.

تعطیلی کمیته اضطرار

از سوی دیگر مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز گفته است که باوجود آنکه هوای تهران در 10 ماه گذشته بیش از 60 روز در شرایط هشدار قرار گرفته است اما کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران حتی یک‌بار هم تشکیل جلسه نداده است.

16 عضو این کمیته به ریاست استاندار تهران مکلف هستند که درصورت اعلام وضعیت هشدار توسط سازمان حفاظت  محیط‌زیست تشکیل جلسه داده و تمهیدات لازم را برای سالم‌شدن وضعیت هوا  اتخاذ کنند.

دعوت مردم به مشارکت عمومی و پرهیز از هرگونه فعالیتی که به افزایش آلودگی هوا منجر شود، کاهش فعالیت بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم در فضای باز، خارج‌نشدن از منزل در مواقع غیرضروری، استفاده از ماسک غیراستاندارد، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی و... از اقداماتی است که هنگام قرارگرفتن در وضعیت هشدار توصیه شده است.

کد خبر 14554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز