گروه بین‌الملل: همزمان با دهمین سالگرد حملات ۱۱‌سپتامبر و درحالی‌که آمریکایی‌ها منتظر حمله تروریستی دیگری در خاک خود بودند، طالبان با حمله به نظامیان آمریکایی در خاک افغانستان، این سالگرد را به آنها تبریک گفت.

اوباما

در حمله انتحاری طالبان به یک پایگاه ناتو در افغانستان بیش از 100 نظامی خارجی از جمله ۵۰‌ نفر از نیروهای آمریکا یی مجروح شدند. گزارش‌‌ها نشان می‌دهد که عامل انتحاری این حمله یک کامیون بمب‌گذاری‌شده را در ورودی پایگاه هوایی ناتو در منطقه سیدآباد در شرق ولایت وردک منفجر کرده است.

سخنگوی ارتش آمریکا با تأیید این حمله اعلام کرد که  50‌ نفر از مجروحان این حمله را نیروهای آمریکایی تشکیل می‌دهند.

همچنین آخرین گزارش‌ها از کشته‌شدن ۳‌غیرنظامی افغان در این حمله خبر می‌دهد. با وجود اینکه در ماه‌های گذشته خشونت‌ها در افغانستان شدت یافته است،  ژنرال جان آلن، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان، مدعی شد که ائتلاف بین‌المللی در حال پیروزی در جنگ علیه طالبان هستند. طالبان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

این بیانیه در حالی منتشر شد که در آمریکا مراسم بزرگداشت کشته‌شدگان حملات 11‌سپتامبر در محل برج‌های تجارت جهانی در نیویورک برگزار می‌شد. در مراسم روز گذشته، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به همراه جورج‌بوش و بیل کلینتون روسای جمهور سابق این کشور سخنرانی کردند. روز گذشته همچنین از بنای یادبود ملی ۱۱‌سپتامبر در نیویورک پرده‌برداری شد.

کد خبر 145355
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز