دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل چاپ و توزیع کتابهای درسی وزارت آموزش و پرورش با تشریح جزئیات توزیع کتاب‌های درسی و همچنین اعلام نرخ‌های کتب درسی همه مقاطع از توزیع کتاب‌های راهنمایی و دبیرستان از سه‌شنبه 15 شهریوردر شهرستانها و از 20 شهریور در تهران خبر داد.

کتاب درسی

 به گزارش ایسنا، سید احمد حسینی در نشست مطبوعاتی خود، گفت: در سال تحصیلی جدید برای 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز 110 عنوان کتاب درسی با شمارگان 132 میلیون جلد در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

 وی افزود: توزیع کتاب مقاطع راهنمایی و دبیرستان در شهرستانها از فردا 15 شهریورماه و در تهران نیز از 20 شهریور آغاز می‌شود.

 حسینی تصریح کرد: کتاب‌های دوره پیش‌دانشگاهی(سال چهارم) و کتاب‌های فنی حرفه‌ای و کارودانش نیز از تیرماه در استان‌های سراسر کشور توزیع شده و در اختیار مناطق آموزش و پرورش قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه تک‌فروشی کتاب‌های درسی نیز از 17 مهرماه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: در طول سال تحصیلی تمامی کتاب‌های درسی در فروشگاه‌های انتشارات مدرسه و شرکت چاپ و نشر کتب درسی به فروش می‌رسد.

 مدیرکل چاپ و توزیع کتاب‌های درسی همچنین، گفت: لیست قیمت کتاب‌های درسی در هر پایه چاپ و تکثیر شده و در اختیار تمامی 5400 کتاب‌فروشی سراسر کشور قرار گرفته و این فروشگاه‌ها موظفند نرخ‌های اعلام شده را در مکانی نصب کنند که قابل رویت برای همه مراجعان و خریداران کتاب‌های درسی باشد.

 وی تاکید کرد: قیمت کتاب‌های درسی همان قیمت پشت جلد است و هیچ‌گونه افزایش قیمتی علاوه بر قیمت‌هایی که به صورت بخشنامه به فروشگاه‌ها اعلام شده نباید وجود داشته باشد.

 به گفته حسینی امسال در پایه اول مقطع ابتدایی پنج کتاب به دانش‌آموزان ارائه می‌شود که کتاب‌های ریاضی و علوم جدید‌التالیف هستند و سه کتاب دیگر نیز با سند درس ملی همسوسازی شده‌، ضمن آنکه کتاب کار فارسی به جای بخوانیم و بنویسیم از مهر امسال در اختیار کلاس‌ اولی‌ها قرار می‌گیرد.

 مدیرکل چاپ و توزیع کتب درسی آموزش و پرورش در ادامه گفت: قرآن سال چهارم دبستان که سال گذشته به صورت آزمایشی اجرا می‌شد امسال سراسری می‌شود و پایه پنجم نیز برای اجرای طرح ارتقا امسال وارد طرح آزمایشی این کتاب می‌شود.

 وی تصریح کرد: امسال همچنین کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی جدیدالتالیف است و به صورت آزمایشی در اختیار دانش‌آموزان این پایه قرار می‌گیرد.

 به گفته وی در مقطع راهنمایی نیز پیام‌های آسمانی سال سوم راهنمایی جزو کتاب‌های جدید‌التالیف محسوب می‌شود.

 حسینی گفت: در مقطع دبیرستان نیز تاریخ اسلام دو در رشته معارف اسلامی و جامعه‌شناسی2 سال سوم متوسطه رشته علوم انسانی و کتاب استان‌شناسی از کتاب‌های جدید‌التالیف امسال هستند.

 وی در ادامه اظهار کرد: به همراه کتابهای درسی به ویژه در مناطق دوزبانه لوح فشرده (کتاب گویا) برای درسهای عربی، فارسی، زبان انگلیسی و قرآن تولید شده که همراه کتاب‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

 مدیرکل چاپ و توزیع کتب درسی آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه فروش هرگونه لوازم‌ والتحریر همراه کتابهای درسی در فروشگاه‌ها ممنوع است، تاکید کرد: با متخلفین از طریق اتحادیه صنفی و وزارت ارشاد اسلامی برخورد می‌شود.

 مدیرکل چاپ و توزیع کتب درسی آموزش و پرورش گفت: شماره تلفن 88827778 اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی و5 ـ44985161 شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی تلفن‌های رسیدگی به تخلفات توزیع کتب درسی است و افراد در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با این شماره‌تلفن‌ها تماس بگیرند.

 حسینی در خصوص افزایش قیمت کتاب‌های درسی در سال تحصیلی 91ـ90 نیز گفت: آموزش و پرورش یک ریال به قیمت کتابها اضافه نکرده است چرا که به دنبال سود و منفعت نیست با توجه به اینکه کتاب‌های درسی در بخش خصوصی چاپ می‌شود، باید هزینه کامل انرژی و حقوق کارگران این بخش تامین شود لذا افزایش 10 الی 15 درصدی قیمت کتاب‌ها در سال جدید ناشی از این مساله است.

کد خبر 144819
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز