شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

گروه بین‌الملل: حمد بن‌عیسی آل خلیفه دیکتاتور بحرین جمعه شب برای یک سفر 4 روزه وارد ترکیه شد.

Abdullah Gul

او ناهار مهمان عبدالله گل رئیس‌جمهور ترکیه بود.

روزنامه زمان چاپ ترکیه دیروز با اعلام این خبر نوشت، علاوه بر روابط دوجانبه، مسائل مربوط به منطقه هم قرار است در این سفر میان دو طرف مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

براساس بیانیه دفتر رئیس‌جمهور ترکیه، سفر دیکتاتور بحرین تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت. ترکیه درحالی میزبان امیر بحرین است که در روزهای گذشته علاوه بر تظاهرات هزاران نفری مردم بحرین علیه حکومت آل‌خلیفه در منامه، از زندان‌های بحرین خبر می‌رسد که صدها نفر از پزشکان و پرستاران دستگیر شده در ماه‌های گذشته، اعتصاب غذا کرده‌اند.

نیروهای امنیتی بحرین در 6 ماه گذشته تعداد زیادی از پزشکان و پرستاران و کادر درمانی را به‌دلیل کمک به معترضان مضروب شده در درگیری با نظامیان بحرینی، دستگیر کرده‌اند. این افراد در دادگاه‌های نظامی و بدون رعایت بی‌طرفی محاکمه می‌شوند. اتحادیه اروپا روز جمعه در بیانیه‌ای نسبت به برگزاری دادگاه‌های نظامی در بحرین اعتراض کرد. امیر بحرین هفته گذشته شخصا اعتراف کرد که معترضان در زندان شکنجه‌شده‌اند.

درخواست تل‌آویو از واشنگتن: ترکیه را حامی تروریسم بنامید

در ادامه کشمکش میان ترکیه و رژیم صهیونیستی و یک روز بعد از اخراج سفیر این رژیم از ترکیه، دبیرکل سازمان ملل و دولت آمریکا دو طرف را به خویشتن‌داری و حل اختلافات فراخواندند. بان‌کی‌مون اعلام کرد که روابط ترکیه و اسرائیل برای ثبات خاورمیانه مهم است و دوطرف نباید به این تنش ادامه دهند. این در حالی است که گزارش اخیر سازمان ملل درباره حمله سال گذشته کماندوهای رژیم صهیونیستی به کشتی حامل کمک به غزه و کشتن 9 فعال ترک در این کشتی، واکنش‌های منفی به‌دنبال داشته‌است. در این گزارش حصر غزه اقدامی قانونی اعلام شده‌است. در همین حال معاون پارلمان رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به وزیر امور خارجه آمریکا از وی خواست تا ترکیه را در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اعلام این خبر نوشت، دانی دانون، نایب رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و از رهبران حزب لیکود در نامه‌ای به هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا از واشنگتن خواست تا ترکیه را در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار دهد.

کد خبر 144667
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز