همشهری آنلاین: دانشکده و کلینیک طب سنتی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر،افتتاح این دانشکده و کلینیک با حضور دکتر مرضیه وحیددستجردی، دکتر باقر لاریجانی، مرتضی تمدن و معاونان درمان، آموزشی، پارلمانی و غذا و داروی وزارت بهداشت در محل مرکز مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل برگزار شد.

دکتر باقر لاریجانی،رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این مراسم یادآور شد: نگاه به طب سنتی یک نگاه تلفیقی است و دانشجویانی که در طب نوین فارغ‌التحصیل شده‌اند با گرایش طب سنتی ادامه تحصیل می‌دهند.

وی طب سنتی را به عنوان یک سرمایه عظیم ملی برشمرد و گفت: طب سنتی ایرانی باید به عرصه بین المللی وارد شود چرا که تا زمانی که ما در درون خودمان کار کنیم خیلی رشد نمی‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از پیگیری تشکیل مرکز رشد طب سنتی در دانشگاه با کمک کشورهای دیگر خبر داد.

مرتضی تمدن ،استاندار تهران گفت: در سفر دوم هیئت دولت، طب سنتی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم استان مورد بحث قرار گرفت و در سفر سوم هم بر روی آن تاکید زیادی شد.

تمدن، استقبال از طب سنتی را در بین مردم زیاد دانست و گفت: اگر نتوانیم طب سنتی را در کشور به روز کنیم رویکرد مثبت مردم به این علم نتیجه معکوس خواهد داشت.

کد خبر 144456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز