پنجشنبه شب برای هواداران آبی فراموش نشدنی بود.

فوتبال

استقلال در اهواز موفق شد انتقام شکست‌های فصل قبل مقابل فولاد را با زدن 4 گل بگیرد و مقتدرانه به صدر جدول برسد. پس از تساوی روز اول در برابر سپاهان، این چهارمین برد متوالی مردان مظلومی بود و حالا این مربی فشاری را که پیش از شروع فصل داشت با این نتایج خوب پشت سر گذاشته است. استقلال در این بازی کرار را هم برای نخستین بار در اختیار داشت تا تیم کهکشانی‌اش تقریبا تکمیل شود. آبی پوشان شروعی توفانی داشتند و فرهاد مجیدی در دقیقه سوم دروازه میزبان را باز کرد ولی این برتری دوامی نداشت و رضا نوروزی یک دقیقه بعد گل مساوی را زد. پس از سکون طولانی، در دقیقه 38 نوبت شریفات بود که استقلال را پیش بیندازد و این بار آنها به فولاد اجازه زدن گل تساوی را ندادند. مهدی رحمتی پس از این گل پنالتی آرش افشین را مهار کرد تا تیمش با برتری به رختکن برود. فولاد در هفته چهارم هم یک پنالتی توسط نوروزی از دست داده بود.این تیم در 3فصل اخیر 9ضربه پنالتی‌اش را از دست داده است. مظلومی در شروع نیمه دوم کیانوش رحمتی را به جای شریفات به زمین فرستاد تا از برتری‌اش محافظت کند. استقلال عقب‌نشینی کرد و این فولاد بود که برای فرار از شکست تلاش می‌کرد.

در این میان فولادی‌ها فرصت‌هایی برای باز کردن دروازه رحمتی داشتند اما استقلالی‌ها روی ضدحملات و با توجه به اشتباهات آماتور مدافعان فولاد خطرناک‌تر بودند. سرانجام در دقیقه 85 میداودی تازه وارد پاس عالی مجیدی را تبدیل به گل کرد تا کار تمام شود. 3دقیقه بعد و در شرایطی که فولادی‌ها کاملا ناامید بودند، مجیدی روی پاس کرار اختلاف را بیشتر کرد. مظلومی در پایان بازی خوشحال‌ترین مرد زمین بود. هرچند تیم او هنوز روان بازی نمی‌کند ولی توانست پرگل‌ترین پیروزی این فصلش را قبل از رویارویی با تراکتورسازی و پرسپولیس به دست آورد. او درباره بازی گفت:« بر هم‌ ریختن نظم تیم فولاد و تغییراتی که در زمین انجام دادیم نتیجه خوبی برایمان داشت.» در این بازی تیموریان با کارت زردی که گرفت از بازی مقابل تراکتور محروم شد ولی می‌تواند در دربی به میدان برود. مجید جلالی هم درباره شکست سنگین فولاد گفت: «وقتی بازیکنان ما از موقعیت‌های خود استفاده نکرده و نیز پنالتی را از دست دادند، این مسئله روی خود زننده پنالتی و مجموعه تیم اثر منفی می‌گذارد. اواخر بازی من ریسک کردم و قدرت تهاجمی تیم را بالا بردم لیکن این ریسک به جای آنکه به نفع ما جواب دهد، به‌سود تیم استقلال جواب داد و آنان به گل‌های خود افزودند. دفاع وسط ما امروز بسیار ضعیف کار کرد؛ ضمن آنکه نفراتی را هم که در دیگر خطوط عوض کردیم جواب نداد.»

بازگشت پرسپولیس

سجده شکر حمید استیلی بعد از پیروزی تیمش مقابل صنعت‌نفت آبادان، نشان داد که او چقدر بابت نتایج ضعیف پرسپولیس در لیگ برتر تحت فشار است. استیلی درصورت عدم‌نتیجه‌گیری در این دیدار با شرایط بسیار بدی مواجه می‌شد ولی هت تریک جواد کاظمیان او را نجات داد. در ضمن پرسپولیس خوش‌شانس بود که در نیمه اول به گل رسید تا کار به شعار و اعتراض‌های تماشاگران نکشد. هر چند تیم استیلی توانست با این برد تا حدودی از بحران خارج شود ولی این تیم همچنان در کارهای تدافعی ضعف دارد و در نیمه دوم چند بار دروازه‌اش تهدید شد. از طرفی، اشتباهات غلامحسین پیروانی هم در برد پرسپولیس بی‌تاثیر نبود چرا که او آفسایدگیری را در دستور کار قرار داده بود که در نهایت دو بار از این حربه ضربه خورد. پرسپولیس با این پیروزی آرامشی نسبی پیدا کرد ولی این تیم در هفته‌های آینده، کار سختی مقابل ذوب‌آهن، استقلال و دیگر حریفانش خواهد داشت. با این حال آنها نخستین پیروزی خود را چهارشنبه شب جشن گرفتند. نکته قابل توجه در بازی پرسپولیس و صنعت نفت این بود که سامان آقازمانی، مازیار زارع و جواد کاظمیان کارت زرد دریافت کرده و2 اخطاره شدند. اگر آنها در بازی با ذوب‌آهن اخطار بگیرند یا اخراج شوند بازی با استقلال را از دست خواهند داد.

کد خبر 144102
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز