گروه اجتماعی: رئیس مرکز امور زنان و خانواده خبر از تحویل واحدهای مسکونی آماده شده به زنان سرپرست خانوار از سوی دستگاه‌های مربوطه در دهه فجر داد.

زهره طبیب‌زاده، در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های کمیته «زنان» ستاد بزرگداشت دهه فجر در سال جاری گفت: تشکیل ستاد حمایت از محرومان و مناطق محروم با محوریت روستای «مارز» و روستاهای تابعه شهرستان قلعه گنج در استان کرمان که متاسفانه شرایط آن مشابه «بشاگرد» در اول انقلاب بوده از برنامه‌های سال جاری در دهه فجر است.

وی افزود: لذا با کمک جهاد کشاورزی ارتباطات گسترده‌ای با روستاهای محروم برقرار شد تا به طور سمبلیک هدیه انقلاب، از دهه فجر تا عید نوروز ــ اول ربیع اول ــ تقدیم آنها شود.

طبیب‌زاده خبر داد: بعلاوه 200 میلیون تومان نیز از محل بودجه مرکز امور زنان و خانواده به اشتغالزایی «مارز» و روستاهای اطراف آن اختصاص یافته است.

وی همچنین افتتاح سایت زنان کارآفرین، تاسیس تعاونیها و باشگاه‌های ورزشی بانوان، طرح کشوری رحمت که تاکنون 150 هزار نفر در ارتباط با آن آموزش دیده‌اند، ترویج کارآفرینی، طرح منزلت زن و خانواده و... را از جمله برنامه‌های مرکز امور زنان و خانواده در دهه فجر سال جاری خواند و اذعان کرد: به علاوه در خصوص سیر انقلاب از سال 42 تا 85 بروشوری تهیه شده و نقش زنان را قبل و بعد از انقلاب تبیین خواهد کرد که برای دستگاه‌ها و ارگان‌ها ارسال می‌شود.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده نشست‌های علمی- تخصصی متعدد در خصوص زن و انقلاب، تقدیر و تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان، تقدیر از زنان پژوهشگر و اندیشمند، جشنواره‌های ورزشی، ارائه خدمات رفاهی و تفریحی برای زنان سرپرست خانوار و خانواده شهدا و... را از دیگر برنامه‌های دهه فجر در استان‌ها خواند و گفت: به علاوه مرکز به طور خاص ویدیو کنفرانس‌هایی را با محوریت بررسی مشکلات زنان نخبه و کارآفرین برگزار خواهد کرد،‌ همچنین با همکاری جهاد کشاورزی با زنان متخصص و سرپرست خانوار تحت پوشش جهاد کشاورزی دیدار خواهیم داشت و از حدود 100 برگزیده و نیازمند نخبه، ‌ایثارگر و شاهد شناسایی شده، تقدیر می‌شود.

وی با اعلام برگزاری همایش نقش زنان در انرژی هسته‌ای در 18 بهمن ماه جاری، همایش فاطمه‌شناسی و اعزام مبلغان خارجی برای تبیین نقش زنان در انقلاب اسلامی و انقلاب جهان اسلام اظهار کرد: 15بهمن ماه برابر با 15 محرم‌الحرام برای اولین بار به عنوان روز «پیامبر اعظم(ص)، انقلاب اسلامی، منزلت زن و خانواده» نامگذاری شده و در ایام دهه فجر حدود 13 هزار و 489 برنامه با 19 محور فعالیتها علمی- تخصصی، تحقیقاتی، افتتاحیه کارگاههای آموزشی، نشست‌های تخصصی، بازدید، تقدیر و... اجرایی خواهد شد.

طبیب‌زاده با اشاره به این که برنامه‌های 13 استان، 7 دستگاه اجرایی و 9 سازمان مردم نهاد به دست مرکز امور زنان و خانواده رسیده است، تصریح کرد: در این خصوص امکان افزایش 3 برابری برنامه‌ها را داریم و در مقایسه 30 هزار برنامه با سال گذشته، امسال از رشد چشمگیری برخوردار بوده‌ایم.

کد خبر 14394

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز