همشهری آنلاینِ: آنا هزاره، از فعالان اجتماعی و رهبر جنبش ضد فساد مالی در هند، پس از تحمل سه شب زندان، از زندان تیهار دهلی نو پایتخت این کشور آزاد شد

آنا هزاره

به گزارش ایرنا، از زمان دستگیری این فعال اجتماعی16 اوت (25 مرداد ) تظاهرات اعتراض آمیز متعددی در شهرهای مختلف هند برای آزادی او برپا شد.

هزاره پس از آزادی خطاب به حامیانش اظهار داشت:  چه من زنده باشم و چه نباشم، مبارزه با فساد ادامه خواهد یافت.

او پس از آزادی، به منطقه 'رامیلا' می‌رود تا اعتراض دو هفته‌ای را آغاز کند. تقاضای هزاره تصویب لایحه ضد فساد اجتماعی قدرتمند برای مبارزه با این پدیده از سوی پارلمان هند است.

این مرد 73 ساله که در چهارمین روز از روزه سیاسی اش سرحال به نظر می رسد، در پیامی خطاب به حامیانش اظهار داشت که دومین مبارزه آزادی در هند آغاز شده است.

او در حالی که مورد تشویق صدها نفر از حامیانش که از ساعات اولیه صبح روز جمعه منتظر آزادی اش بودند، قرار گرفته بود، اظهار داشت: ما در سال 1947 آزاد شدیم و شانزدهم اوت (25 مرداد) دومین مبارزه برای آزادی یا یک انقلاب دیگر در هند آغاز شده است.

هزاره، روز سه شنبه بر خلاف دستور دولت مبنی بر اینکه در صورت توقف روزه سیاسی او را آزاد می کند، اعلام کرد که در زندان می ماند.

این فعال اجتماعی در سخنرانی کوتاهی از حامیانش خواست که دست به خشونت نزنند و به اموال عمومی آسیب نرسانند.

درخواست او روز پنجشنبه مورد قبول پلیس دهلی نو قرار گرفت و محدودیت های اعمال شده علیه او رفع و اعتصاب و اجازه روزه سیاسی به مدت دو هفته در فضای 'وسیع رامیلا' میدان دهلی نو به او و حامیانش داده شد. هر چند بحث هایی درباره کمبود فضای برگزاری این اعتصاب سیاسی وجود دارد.

گفتنی است که هزاره ضمن ارائه لایحه ضد فساد اجتماعی 'لاکپال' برای تصویب قانونی علیه این پدیده ، کمپین ضد فساد را در هند راه اندازی کرده است.

او از مردم هند برای حمایت و اعتراض های بدون خشونتی که برای آزادی وی سازمان دادند، تشکر کرد.

کد خبر 143545
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز