همشهری آنلاین: در آستانه سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و با هدف ترویج رویکرد دینی و آموزه‌های انبیا در هنر، تابلوی سحرگاه نوزدهم اثر جلیل جوکار در موزه هنر امام علی (ع) رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، خلق این اثر یکسال به طول انجامیده است و هنرمند لحظه‌ای را نشان می‌دهدکه امیرالمومنین (ع) در سحرگاه نوزدهم به قصد رفتن به مسجد از منزل خارج می‌شود.

در این اثر نمادین عناصر و ترکیب تابلو حاکی از حضور نیروهای خیر و شر از عالم غیب در عالم شهودند.

این اثر روز شنبه 29 مردادماه، ساعت 16 با حضور صاحب اثر و دکتر علی عباسی، نشانه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از هنرمندان و هنردوستان در موزه هنرهای امام علی (ع) رونمایی خواهد شد.

جلیل جوکار متولد 1349 از آبادان، فارغ التحصیل صنایع شیمیایی، احراز درجه یک هنر نگارگری (دکتری) از سازمان میراث فرهنگی کشور، عضو پیوسته و سخنگوی شورای برنامه ریزی انجمن نگارگری ایران، تدریس در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های هنری تهران، برگزاری نمایشگاه و شرکت در بیش از 30 نمایشگاه داخلی و خارجی، بنیانگذار رشته مهندسی مواد هنر ایرانی در مقطع کارشناسی ارشد است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این برنامه می توانند به موزه هنرهای امام علی (ع) واقع در خیابان ولی عصر(عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35 مراجعه کنند.

 

کد خبر 143407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز