جمعه ۶ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

گروه بورس: تازه‌‌ترین آمار دریافتی نشان می‌دهد در هفته نخست بهمن ماه از میزان اقبال بازار به سهام شرکتهای معدنی و فلزی به شدت کاسته شده است.

 طبق این آمار، در میان 20 شرکت پرطرفدار بورس در نخستین هفته بهمن ماه، فقط نام دو شرکت معدنی مشاهده می‌شود و در این میان، سهام بانک‌ها، لیزینگ‌ها، شرکت‌های خودروسازی و داروسازان بورس، صعودی دوباره را در جدول تقاضا آغاز کرده‌اند.
بانک‌ها و لیزینگ‌ها
در طول هفته گذشته بانک اقتصاد نوین با بیشترین حجم مبادلات در بورس تهران مواجه بود. در این مدت 620 نفر در صف خرید
13 میلیون سهم این بانک ایستادند. بانک پارسیان هم با استقبال 677 متقاضی سرمایه‌گذاری روبه‌رو شد. این تعداد 5/3 میلیون سهم بانک پارسیان را پرداخت و رقمی معادل 5/5 میلیارد ریال به سبد دارایی‌هایشان افزودند، سهام بانک کارآفرین هم 130 خریدار داشت.
در کنار بانک‌ها، لیزینگ‌ها نیز پس از مدت‌ها، از حاشیه به متن آمدند. در این مدت 561 نفر 7 میلیون سهم لیزینگ ایران را خریدند. 460 نفر هم سهام رایان سایپا را برای سرمایه‌گذاری برگزیدند. به این ترتیب 1/5 میلیون سهم رایان سایپا به ارزش 7/10 میلیارد دلار در بورس تهران داد و ستد شد. لیزینگ غدیر سومین سهام لیزینگ صعود کرده در جدول سهام پرطرفدار بورس بود.
سهام پرسود
در اولین هفته بهمن ماه، فقط ارزش سهام چهار شرکت با رشد 5 درصدی مواجه شد. در این مدت سهامداران 25 شرکت شاهد رشد حداقل یک درصدی ارزش دارایی‌هایشان بودند.
طبق آمار موجود، نیروی زنگان با توجه به افزایش 6درصدی قیمت سهامش در بورس تهران اول شد. قند مهستان و نورد و لوله اهواز نیز هر یک با توجه به رشد 8/5 درصدی ارزش سهامشان در رتبه‌های دوم و سوم بورس ایستاده‌اند.
نکته جالب توجه آن که رشد قیمت سهام این سه شرکت با حجم اندک مبادلات و تعداد کم خریداران به وقوع پیوسته که از کم عمق بودن مبادلات این شرکتها حکایت دارد.
عملکرد
در اولین هفته بهمن ماه، تعداد خریداران سهام به مرز 7 هزار و 900 نفر رسید. در این مدت 103 میلیون سهم به ارزش 283 میلیارد ریال داد و ستد شد. به این ترتیب 170 شرکت روی، تابلوی معاملات بورس قیمت خوردند.
کد خبر 14295

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز