چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌جمهور کنار گذاشتن قالب‌ها و تعصبات بیهوده، تاکید بر عدالت، ترویج محبت و احترام به شخصیت افراد و حفظ کرامت انسان‌ها را لازمه گام نهادن در مسیر علم و معرفت حقیقی دانست و گفت: مفهوم عشق و مهرورزی و عدالت باید به زمزمه مستمر همه سطوح تعلیم، تربیت و آموزش کشور تبدیل شود.

دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر سه‌شنبه در دیدار اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها با قدردانی از تمام تلاش‌ها و خدمات آنان در ارتقای جایگاه علمی کشور اظهار کرد: انسان موضوع اصلی آفرینش و کار و تلاش است و خدای متعال مقدر و مقرر فرموده که انسان در این عالم به جایی برسد که خدایی کند و با نزدیک شدن به انسان کامل تمام استعدادهای الهی خود را شکوفا سازد.

احمدی‌نژاد دانشگاه را از مراکز اصلی انسان‌سازی دانست و گفت: دانشگاه‌ها باید موانع و حجاب‌هایی که در برابر دریافت انسان از حقیقت و کمال انسانی و از همه آنچه که انسان را از حقیقت خدا غافل می‌کند، دور کرده و انسان را با حقیقت وجودی خود آشنا سازد.

رییس‌جمهور عدالت را لازمه موفقیت فعالیت‌های علمی دانست و گفت: اگر عدالت حاکم نشود علم و معرفت حقیقی هم ایجاد نخواهد شد و استعدادها و ظرفیت‌های انسانی شکوفا نمی‌شود به همین دلیل است که ماموریت اصلی انبیاء الهی برپایی و تاکید بر برقراری عدالت بوده است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: اگر کار علمی با تکریم شخصیت انسان همراه باشد در این صورت ماندگار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به مهمترین اقدامات دولت در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت این بود که ایران هسته‌ای شد اگر چه هنوز بعضاً هیاهویی انجام می‌دهند اما دیگر موضوع هسته‌یی‌ شدن ایران تثبیت شده است و این اقدام بزرگی بود که در سال‌های اخیر به سرانجام رسید چه بسا اگر چندین دولت روی کار می‌آمدند و تنها این هدف را محقق می‌کردند همگان آن دولت‌ها را دولت‌هایی موفق و با کفایت ارزیابی می‌کردند.

احمدی‌نژاد فضایی شدن ایران و حضور در عرصه‌های فضایی را یکی دیگر از دستاوردهای دولت عنوان کرد و گفت: ایران با همت دانشمندان و متخصصین خود به سرعت در مسیر فضایی شدن حرکت می‌کند و بی‌تردید در سال‌های آینده ماهواره‌های کشورمان در مدار بالای 34 هزار متری قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اجرای اصل 44 قانون اساسی توسط دولت اظهار کرد: مجموع واگذاری‌ها از سال 70 تا 83، 2800 میلیارد تومان بود که از سال 84 تاکنون به 82 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

احمدی‌نژاد توزیع سهام عدالت را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: تاکنون بیش از 39 میلیون نفر شناسایی و سهام عدالت به آنها واگذار شده است و این روند تا واگذاری سهام به همه 45 میلیون نفر ادامه خواهد یافت. در بخش‌های مسکن، نفت و گاز، تجارت خارجی و صادرات غیرنفتی نیز با اهتمام دولت اقدامات برجسته و افتخارآمیزی حاصل شده است.

رییس‌جمهور همچنین با اشاره به تأسیس صندوق توسعه ملی افزود: سال گذشته برای اولین بار در تاریخ کشور، 20 درصد از درآمد نفت بلوکه شد و با این وجود کشور بدون کوچکترین مشکلی به خوبی اداره شد و امروز صندوق توسعه ملی تأسیس شده و با سرمایه مناسب آماده سرمایه‌گذاری و پشتیبانی از عمران و آبادانی کشور است.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت نهم و دهم اولین دولتی است که فردی از دانشگاه در راس آن قرار گرفته است و بی‌تردید فعالیت‌ها و دستاوردهای گسترده‌ای که در سال‌های اخیر به دست آمده بدون اندیشه، علم و برنامه‌ریزی کارشناسی امکان‌پذیر نبود اما با این وجود عده‌ای که نتوانستند ضعف قابل توجهی از دولت پیدا کنند به طرح برخی مسایل سطح پایین روی آوردند که البته هیچ‌گونه اهمیتی ندارد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که جهان در آستانه تحول و نیازمند الگوی جدیدی است، اظهار کرد: الگوهای اومانیستی شکست خورده و بشریت نیازمند الگوی تازه‌ای است و ملت ایران تنها ملتی است که می‌تواند الگوی زندگی متعالی و سعادتمند را به بشریت عرضه کند و دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور از پایگاه‌های اصلی تدوین، تبیین و ترویج این الگو می‌باشند.

رییس‌جمهور در ادامه اظهارات یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر ارتقاء دریافتی‌های کارکنان زحمت کش دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هم سطح شدن آن با حقوق کارکنان وزارت علوم را مورد اشاره قرار داده و نسبت به حل آن قول مساعد داد و گفت: درآمد کارکنان خدوم وزارت بهداشت و مراکز دانشگاهی آن باید افزایش پیدا کند.

در ابتدای این دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تعدادی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت و درمان در سخنانی با قدردانی از تلاش‌های ارزشمند و همت بالای رییس‌جمهور و خدمات دولت در سال‌های گذشته، اظهار داشتند: خدمات ارائه شده از سوی دولت بویژه در زمینه علمی فوق‌العاده ارزشمند و ماندگار است و رییس‌جمهور با برنامه‌ریزی شجاعانه و با درایت طرح‌ها و برنامه‌های علمی و عمرانی کشور را به پیش می‌برد.

تقویت ارزش‌ها و اخلاق در دانشگاه‌ها، افزایش اعتبارات پژوهشی دانشگاه، تسریع در فرآیند جذب اساتید متعهد و متخصص، بازنگری در دروس عمومی دانشگاه‌ها، توجه ویژه به پزشک خانواده، هم‌سطح شدن دریافتی‌های کارکنان وزارت بهداشت با کارکنان وزارت علوم، توجه به ادبیات و هنر، افزایش فضای آموزشی و پژوهشی، توسعه عمرانی بیمارستان‌ها و ایجاد انقلابی در نظام سلامت، آموزش و پژوهش کشور از مهمترین محورهای سخنان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها بود که در حضور رییس‌جمهور مطرح شد.

رییس‌جمهور در پایان این دیدار نماز مغرب و عشاء را در کنار اساتید دانشگاه اقامه و سپس حاضران روزه خود را به همراه دکتر احمدی‌نژاد افطار کردند.

کد خبر 142731
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز