مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

آمنه بهرامی، زن ایرانی که قربانی حمله وحشتناک اسیدپاشی شده، بینایی خود را از دست داده و چهره‌اش سوخته است، می‌گوید، غرب از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی‌اش استفاده می‌کند.

bahrami

بهرامی در گفت‌وگو با پرس تی‌وی اظهار داشت: "معتقدم که حقوق بشر ابزاری در دستان غرب برای دستیابی به اهداف سیاسی به جای کمک به انسان‌هاست."

وی در ادامه گفت: "زمانی که برای درمان در اسپانیا بودم، از نهادهای حقوق بشر دولتی اسپانیا درخواست کمک کردم اما هیچ کس به درخواست من گوش نداد. آن‌ها به من گفتند، اگر کمک می‌خواهید، درخواست پناهندگی کنید."

این زن ایرانی در سال 2004 و به دنبال اسید پاشی از سوی مجید موحدی که پیش‌تر بهرامی درخواست ازدواجش را نپذیرفته بود، بینایی خود را از دست داد.

بهرامی از موحدی شکایت کرده و خواستار مجازات عادلانه وی شده بود.

در سال 2008، دادگاهی در ایران دستور داد که موحدی 27 ساله باید براساس قانون اسلامی قصاص با اسید کور شود. وی همچنین به حبس و پرداخت غرامت به بهرامی محکوم شد.

بهرامی روز یکشنبه (9 مرداد) در بیمارستان و پیش از اجرای دستور دادگاه موحدی را عفو کرد. براساس دستور دادگاه، با ریختن چند قطره اسید داخل چشم موحدی، وی نیز می‌بایست بینایی خود را از دست می‌داد.

کد خبر 142209
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز