دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی از آثار پوستر هنرمندان جوان همزمان با ماه مبارک رمضان گشایش می‌یابد.

به گزارش فارس،این نمایشگاه حاصل کارگاه تخصصی گرافیک است که با موضوع ماه مبارک رمضان چهارشنبه 5 مرداد، در ساختمان مرکزی فرهنگستان هنر، طراحی و اجرا شد.

سید محسن حسینی، معاون پژوهشی انجمن هنرمندان جوان و دبیر کارگاه طراحی پوستر در خصوص برگزاری این کارگاه و نمایشگاه آن، اظهار داشت: گروه تخصصی گرافیک، یکی از گروه‌های فعال حوزه تجسمی در انجمن هنرمندان جوان است.

این گروه در حال حاضر 900 عضو فعال دارد. از این تعداد در حدود 15 نفر در این کارگاه شرکت داشتند.

وی در همین زمینه ادامه داد: هر کدام از هنرمندان شرکت کننده می‌توانند دو تا سه اثر را ارئه دهند که از این میان 30 اثر توسط کمیته انتخاب آثار، برگزیده می‌شود.

از میان آثار برگزیده شده نیز هیئت داورانی که از سوی فرهنگستان هنر معرفی شده‌اند، سه اثر را به عنوان آثار برتر برمی‌گزینند که جوایزی نیز به آن‌ها اهداء خواهد شد.

حسینی با بیان این که سیاستگذاری این گروه در درجه اول بر پایه موضوعات دینی است گفت: سی اثری که توسط کمیته انتخاب مورد تایید قرار گرفته‌اند، قرار است به مناسبت ماه مبارک رمضان در نمایشگاهی که به همین مناسبت برگزار می‌شود، به مدت سه روز در یکی از نگارخانه‌های موسسه صبا، وابسته به فرهنگستان هنر به نمایش در آید.

دبیر این کارگاه در خصوص اعضای انجمن گفت: اعضای فعال در زمینه گرافیک به سه سطح عالی، متوسط و پایین تقسیم شده‌اند.

سطح عالی، هنرمندان حرفه‌ای را شامل می‌شوند که تقریبا در جامعه جایگاهی خاص یافته و در مواردی چون ارزیابی، آموزش و مواردی از این دست ما را همراهی می‌کنند.

وی افزود: اعضای فعال در سطح متوسط نیز شامل هنرمندان جوانی می‌شوند که بیشتر از قشر دانشجویان و در پی یافتن راه هنری خود در تلاشند که هنرمندان این کارگاه و کارگاهایی از این دست بوده را در بر می‌گیرد.

سومین سطح را هنرمندانی تشکیل می‌دهند که گام‌های تازه‌ای را در این حوزه برداشته‌اند تا در نمایشگاه‌‌ها شرکت کنند و از این طریق اطلاعات علمی‌شان افزایش یابد تا به ‌تدریج در سطوح بالاتری قرار گیرند.

حسینی افزود: ما در پی آن هستیم تا آثار این هنرمندان جوان، زینت بخش فضاهای شهری ما شود؛ در واقع این آثار به صورت بیلبوردهای مناسبتی در آمده و جایگزین آثار تکراری شوند.

به این ترتیب تشویقی برای هنرمندان نخبه و جوان به وجود می‌آید؛ دیگر آن که راهی برای اشتغال و درآمدزایی این جوانان خواهد بود.

آیین گشایش نمایشگاه پوسترهای ماه مبارک رمضان، امروز 10 مرداد در نگارخانه خیال نو موسسه صبا برگزار شد و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 141906

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز