گروه ادب و هنر: پس از گذشت 2روز با روشن‌شدن تلفن همراه مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی، سرانجام این خود علیرضا سجادپور بود که درباره شایعه بازداشتش سخن گفت.

سجاد پور

درحالی‌که برخی رسانه‌ها در روزهای گذشته از حضور سجادپور در زندان اوین تفسیرهای متفاوتی اعلام کرده بودند، مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی گفت: برای حل مشکل سینماگران به اوین رفته بود و خاموش‌بودن موبایلش را دلیل اصلی شایعه دستگیری‌اش دانست. او دیروز با چند خبرگزاری و سایت به مصاحبه پرداخت و چند روز غیبتش را که البته با جنجال‌های خبری همراه بود، جبران کرد.

هنرنیوز (سایت نزدیک به سیدعلیرضا سجادپور) دیروز نوشت: درحالی‌که بازداشت چند نفر از سینماگران همچون پگاه آهنگرانی، مرضیه وفامهر و... در هفته‌های اخیر بحث‌های زیادی را در سطح محافل فرهنگی ایجاد کرده است، معاونت سینمایی نیز از علیرضا سجادپور مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی سینمایی کشور و چند تن دیگر به‌عنوان افرادی یاد کرد که مامور پیگیری این بازداشت‌شدگان شده‌اند.

این در حالی است که در دسترس نبودن علیرضا سجادپور - مدیری که همیشه در دسترس خبرنگاران است - شایعاتی را در این باب دامن زده بود که دیروز این شایعات با گفت‌وگوی مدیرکل اداره ارزشیابی و سینمای ایران پایان یافت. سیدعلیرضا سجادپور با تکذیب شایعات اخیر درخصوص به زندان رفتنش، گفت: من بنا ندارم درباره این دو روز که در ارتباط با موضوع سینماگران بوده، اخبار را رسانه‌ای کنم. اجازه بدهید بر قرار خودم باقی بمانم اما به‌زودی توضیحات کافی را در این باب اعلام خواهم کرد.

اگرچه ما برای رفع مشکل همه همکاران سینمایی خود تلاش می‌کنیم و دستگیری همکاران سینمایی ما به‌دلیل موضوعات غیرسینمایی بوده اما باز هم تلاش خواهیم کرد تا این مشکل را حل و فصل کنیم و ان‌شاء‌الله به‌زودی اخبار خوبی در‌باره آنها خواهید شنید و مشکل همه یا اغلب آنها رفع خواهد شد.

وی همچنین درباره اخباری مبنی بر مرخصی وی پیش از ورود به ماه مبارک مضان نیز به ایسنا گفت: اگر قصد رفتن مرخصی هم داشتم برای جلوگیری از ایجاد شایعات، نمی‌رفتم.او به مهر نیز گفت: این یکی از عیوب موبایل همیشه روشن و در دسترس است، اگر مثلا در شرایطی قرار باشد قصد رسانه‌ای کردن یک موضوع را نداشته باشم، برایم شایعه و حاشیه درست می‌شود، البته این موجب نمی‌شود که من عادت موبایل همیشه روشن را ترک کنم و همچنان پاسخگوی تماس‌ها هستم.

مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی درباره وضعیت بازیگران بازداشت شده افزود: در زمان و فرصت مناسب این موضوع رسانه‌ای می‌شود و امیدوارم مشکل این افراد به‌زودی حل شود و من به این قضیه خوشبین هستم.سجادپور در واکنش به خبرهای منتشر شده در چند روز اخیر ضمن تکذیب خبر بازداشتش گفت: من هم سه‌شنبه و چهارشنبه سر کارم حاضر شده‌ام و خبر بازداشتم را تکذیب می‌کنم و همانطور که گفتم این اخبار به‌دلیل خاموش‌بودن موبایلم منتشر شد، زمانی که این اخبار را خواندم خندیدم، درباره حل مشکل بازیگران با تعدادی از سینماگران شناخته شده همکاری کردم که از رسانه‌ای‌شدن نامشان معذورم.

شمقدری: ظاهراً مشکلی نبوده است

جواد شمقدری نیز گفت: وقتی خبر می‌رسد سینماگران برایشان مشکلی به‌وجود آمده وظیفه‌مان پیگیری است اما قوانین حرف اول و آخر را می‌زنند و همه باید به قانون تمکین کنیم. معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر دیروز در حاشیه دیدار با سینماگران مصری درباره پیگیری وضعیت سینماگران دستگیرشده با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت:‌ امیدوارم برای هنرمندان از شرایط ساده‌تری استفاده شود و همانطور که نمایندگان مجلس برای اراذل و اوباش می‌خواهند سختگیری‌ها بیشتر شود، ما می‌خواهیم برای هنرمندان قوانین ساده‌تر باشد. در این راستا یک مجتمع قضایی در ارتباط با هنر و رسانه تشکیل شده و امیدوارم به سمتی برویم که امنیت‌خاطر برای هنرمندان فراهم شود.

وی درباره حاشیه‌هایی که پیرامون علیرضا سجادپور مطرح می‌شود، گفت: ظاهرا مشکلی نبوده و ایشان کار خودشان را انجام می‌دهند و الان هم در دفترشان هستند. اشکال ایشان این است که همیشه تلفن همراهشان را جواب می‌دهند و وقتی جواب نمی‌دهند هزار حرف و حدیث درست می‌شود.

شمقدری درباره حضور سجادپور در اوین هم پاسخ داد:‌ ایشان برای حل مشکل سینماگران به اوین هم سر زده‌اند و ما دنبال می‌کنیم که خبرنگاران هم به اوین بروند و از فضای زندان گزارشی تهیه کنند. ما آنجا را دیدیم مثل هتل بود، جوسازی‌های منفی از آنجا می‌شود اما اینگونه نیست و زندان‌های ایران مانند هتل است.

معاون سینمایی همچنین از همکاری‌هایشان با زندان اوین در ساخت فیلم خبر داد و گفت: آنها فیلم‌های تربیتی لازم دارند و با همکاری با سازمان زندان‌ها ممکن است، تولیداتی در این خصوص داشته باشیم تا شرایط بهتری برای زندانیان فراهم شود.

کد خبر 141523
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز