چهارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت انگلیس رسما شورای ملی انتقالی لیبی را به عنوان تنها نماینده قانونی ملت این کشور به رسمیت شناخت.

William Hague

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه العربیه، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در کنفرانس خبری روز چهارشنبه اعلام کرد: انگلیس رسما شورای ملی انتقالی لیبی را به عنوان تنها نماینده ملت این کشور به رسمیت شناخت.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: انگلیس تمامی کارمندان سفارت لیبی در لندن را اخراج خواهد کرد و ما این مساله را به نمایندگان سفارت لیبی در انگلیس ابلاغ کردیم و آنها باید هرچه سریع‌تر کشور را ترک کنند.

وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد: ما از این پس با شورای ملی انتقالی لیبی به عنوان نمایندگان ملت همکاری خواهیم کرد و در راستای افزایش جلب حمایت بین‌المللی از این شورا تلاش خواهیم کرد و تلاش‌های دیپلماتیکی را در این راستا آغاز خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ملت لیبی خواهان آینده‌ای بهتر بدون معمر قذافی رهبر لیبی است.

وی گفت: ما از شورای ملی انتقالی خواسته‌ایم که نمایندگان جدیدی را در انگلیس تعیین کند.

هیگ هم‌چنین اعلام کرد: حدود 90 میلیون لیره استرلینگ از دارایی‌های بلوکه شده شرکت نفت لیبی به شورای ملی انتقالی ارائه خواهد شد. به اعتقاد ما این مبالغ می‌تواند به شورای ملی انتقالی کمک کند و ما تمامی حساب‌های بانکی بلوکه شده در انگلیس را در جهت منافغ انقلابیون به آن‌ها ارائه خواهیم داد.

هیگ تصریح کرد: تحریم‌های اقتصادی، قذافی را در جنگی که در پیش گرفته با قید و بندهای متعددی روبه‌رو خواهد ساخت.

وی در ادامه گفت: عملیات نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لیبی به رغم کشته‌هایی که وجود داشته موفقیت‌آمیز بوده و آنها توانستند در حمایت از مردم بیگناه لیبی و براساس قطعنامه‌های سازمان ملل به خوبی عمل کنند و این حملات هوایی ناتو موفقیت‌آمیز بوده است.

کد خبر 141503
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز