گروه اقتصادی: وزیر راه و شهرسازی که چندی پیش تأکید کرده بود، مشروط به ارتقای سطح خدمات توسط شرکت‌های هواپیمایی با افزایش 14 درصدی قیمت بلیت موافقت کرده است، در هشداری شدیداللحن به شرکت‌های هواپیمایی گفت:

هر ایرلاینی که نمی‌تواند خودش را با این میزان افزایش تطبیق بدهد، تعطیل کند برود.علی نیکزاد با بیان اینکه 3 یا 4 ایرلاین 80 درصد پروازهای کشور را انجام می‌دهند، درخصوص علت افزایش 14 درصدی نرخ بلیت هواپیما به ایسنا گفت: این میزان افزایش را خود ایرلاین‌ها پیشنهاد داده بودند و اگر هم درخواستشان بیش از این میزان بود، نمی‌پذیرفتیم. بنابراین اکنون شرکت‌های هواپیمایی باید اعلام کنند با این میزان افزایش چه خدماتی را به مردم ارائه می‌کنند.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این افندی‌زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرده بود که درصورت عدم‌افزایش قیمت بلیت هواپیما حتی شاهد کاهش سطح خدمات هوایی خواهیم بود. همچنین حمید غوابش دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر افزایش هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی پس از هدفمندی یارانه‌ها گفته بود که این رقم، حداقل افزایشی است که ایرلاین‌ها انتظار دریافت آن را دارند. مهدی صادقی مدیرعامل ایران ایرتور هم به همشهری گفت:

درصورت ارائه سوخت با نرخ‌های فعلی احتمالا در آینده نزدیک شاهد توقف فعالیت برخی از شرکت‌های هواپیمایی خواهیم بود. این عضو انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه افزایش 14 درصدی نرخ بلیت تنها بخشی از هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی را پوشش می‌دهد، خاطرنشان کرد: با شرایط فعلی هیچ امکانی برای ایرلاین‌ها به‌منظور افزایش سطح خدمات وجود ندارد.

کد خبر 141427
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز