همشهری آنلاین: معاون اول رییس‌جمهور با بیان این‌که برنامه‌ریزی‌ و تمهیدات لازم برای کددار شدن کلیه کالاهای وارداتی صورت گرفته است، گفت: طرح کددار شدن کالاهای وارداتی به زودی اجرایی می‌شود و مزایای متعددی را به همراه خواهد داشت که مبارزه با ورود کالاهای قاچاق به کشور یکی از این مزایا است.

محمدرضا رحیمی در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به تقدیم لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر این طرح در مجلس به تصویب برسد و به شکل قانون درآید بخش عمده‌ای از مشکلات کشور در بخش ورود کالاهای قاچاق حل شده و گام موثری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهد بود.

به گزارش ایسنا؛ معاون اول رییس‌جمهور همچنین با اشاره به وجود برخی مبادی غیر مجاز ورود کالا در کشور، خواستار کنترل و نظارت هرچه بیشتر دستگاه‌های مسوول بر مبادی غیر مجاز ورود کالا شد و گفت: همه مسوولان بویژه در استان‌های مرزی کشور باید تلاش کنند این موضوع هرچه سریع‌تر ساماندهی شود.

وی در ادامه خواستار برگزاری جلسه مشترک میان اعضای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد و گفت: در این جلسه کلیه مسوولان، طرح‌ها و پیشنهادات خود را برای کنترل بهینه مرزهای کشور و مقابله با قاچاق کالا ارائه دهند تا گام‌های بلندی در جهت مقابله با معضل قاچاق برداشته شود.

در این جلسه رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گزارشی از تعداد مبادی مجاز و غیر مجاز ورود کالاها در سراسر کشور ارائه کرد و راه‌های کنترل و مقابله با قاچاق کالا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پیشنهاداتی نیز مطرح گردید.

 

کد خبر 140705
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز