گروه ادب و هنر: مراسم نکوداشت داوود میرباقری، کارگردان سریال مختارنامه و سایر مسئولان این سریال با حضور علی لاریجانی در سالن همایش دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.

علی لاریجانی

در این مراسم، رئیس مجلس شورای اسلامی با رونمایی از تمبر یادبود این کارگردان، یادبودی را به پاس زحمت‌های میرباقری در تولید سریال مختارنامه به وی اهدا کرد. آنطور که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان به فارس گفته است، علت اصلی برگزاری این مراسم در شاهرود، تصویربرداری بخش عمده‌ای از سریال مختارنامه در شهرستان شاهرود است. جالب اینکه لوکیشن‌های طبیعی این سریال تلویزیونی به مقصدی برای گردشگران مبدل شده است. حمید یزدانی گفت: بخش عمده‌ای از این فیلم در روستای طرود واقع در 120‌کیلومتری جنوب شاهرود تصویربرداری شده است.

سکانس‌هایی از جمله نهر علقمه، خیمه گاه، نماز ظهر عاشورا و جنگ دلاورانه حضرت ابوالفضل العباس‌(ع) این سریال در چشم‌اندازهای روستای کویری طرود و نخلستان آن تصویربرداری شده است. یزدانی افزود: با ساخت بخش‌هایی از فیلم مختارنامه در شهرستان شاهرود در حال حاضر فرصتی مناسب برای معرفی هرچه بیشتر شهرستان شاهرود به‌وجود آمده و گردشگران نیز می‌توانند علاوه بر مشاهده از نزدیک لوکیشن‌های فیلم مختارنامه از دیگر جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و معنوی این شهرستان بازدید کنند.

کد خبر 140412
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز