همشهری آنلاین: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از آمادگی پذیرش نفت خام سایر کشور ها در بورس نفت ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا،‌ علی صالح آبادی‌ روز چهار شنبه در مراسم افتتاح فاز نهایی بورس بین المللی نفت ،که با حضور '‌محمد رضا رحیمی ' معاون اول رییس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی و سر پرست وزارت نفت برگزار شد‌، ‌افزود: خریداران بین المللی می توانند از ظرفیت های این بازار استفاده کنند ضمن آنکه وزارت نفت موظف شد 50هزار بشکه را در این بازار عرضه کند و بانک مرکزی نیز مساعدت هایی را انجام داده است.

وی با اشاره به راه اندازی فاز های بورس نفت که از سال 1386 آغاز و در طول زمان مراحل ان تکمیل شده است ، اظهار داشت: در سال 87 دو هزار میلیارد تومان،‌در سال 88 بیش از سه هزار میلیارد تومان و در سال 89 نیز بیش از چهار هزار میلیارد تومان معامله فراورده های نفتی انجام شده است.

به گفته صالح آبادی ،‌در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز بیش از 3 هزار میلیارد تومان معامله انجام شده است که این امار نشان از رشد ححم معاملات دارد.

وی زیر ساخت های راه اندازی بورس نفت را مناسب ارزیابی کرد و افزود: رقابت در بازار ،‌شفافیت ،‌قیمت مناسب و مدیریت ریسک از اهداف راه اندازی بورس نفت است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: علاوه بر معامله فیزیکی، معاملات سلف ،‌آتی و آبشن نفت خام نیز راه اندازی می شود و بورس نفت بورسی اسلامی است و مرجع تعیین قیمت در خاور میانه خواهد شد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار ،‌ حمایت از بازار سرمایه را از سیاست های دولت دانست.

کد خبر 140313
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز