لندن: در انگلیس دوقلویی به دنیا آمده‌اند که جزو معدود دوقلوهای با بیشترین اختلاف وزن و قد در جهان محسوب می‌شوند.

twins

این خواهرهای دوقلو که با اختلاف10دقیقه نسبت به یکدیگر به دنیا آمدند دارای تفاوت وزنی حدود یک کیلوو نیم هستند. در واقع نوزاد بزرگ‌تر 4کیلو و 200گرم و نوزاد کوچک‌تر 2کیلو و 700گرم وزن دارد. این در حالی است که اختلاف قدی آنها نیز بسیار زیاد است، به‌طوری که نوزاد بزرگتر حدود 16سانتی‌متر از دیگری بلندتر است. البته پزشکان تولد دوقلوها با اختلاف وزن زیاد را ناشی از سندرومی به‌نام انتقال خون دوقلو می‌دانند که در آن یکی از نوزادها پیش از تولد خون بیشتری را دریافت می‌کند. با وجود این، پزشکان به والدین این دوقلو گفته‌اند که آنها در حال حاضر از وضعیت خوبی برخوردار هستند اما نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

دلهره‌آورترین ترن ‌هوایی جهان

توکیو: ژاپنی‌ها دلهره‌آورترین ترن‌هوایی را در شهربازی منطقه کوهستانی فوجی افتتاح کردند. این ترن‌هوایی در برخی از قسمت‌ها شیب بسیار تندی دارد و به‌‌همین دلیل نامش در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. همچنین نام این پارک‌تفریحی جزو 14پارک به‌ثبت رسیده در گینس است که در جهان به‌خاطر داشتن ترن دارای سرعت زیاد مشهور شده‌اند. این ترن‌هوایی در قسمتی که ریل‌ها شیبی بیش از 112درجه دارند 100کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. به‌همین‌خاطر پزشکانی که در گیشه بلیت‌فروشی این ترن‌هوایی حضور دارند اجازه سوار شدن را به برخی افراد نمی‌دهند.‌ مسئولان این شهربازی می‌گویند ساخت این ترن ‌هوایی هزینه بسیار زیادی به آنها تحمیل کرده است.

عروسی در ورزشگاه بارسلونا

بارسلونا: یک‌زوج جوان علاقه‌مند به تیم فوتبال بارسلونا جشن عروسی خود را در استادیوم این باشگاه برپا کردند. ایبان‌آنگادا و سیگرید‌سانز با موافقت باشگاه بارسلونا مراسم عروسی خود را روی زمین‌چمن این ورزشگاه برگزار کردند. در این مراسم از 98هزار و 787صندلی ورزشگاه فقط 260صندلی با مهمان‌ها پر شده بود که سرانجام مهمان‌ها هم طاقت نیاورده و از روی صندلی برخاسته و برای تجربه حس بازیکنان فوتبال به داخل چمن آمدند. گفتنی است که داماد از بازیکنان اسبق تیم ملی هاکی اسپانیا است ولی با وجود این علاقه زیادی به فوتبال و به‌ویژه تیم بارسلونا دارد. به گزارش رسانه‌های اسپانیا این مراسم حدود 60هزار دلار هزینه برای داماد داشت.

کد خبر 140127

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز