جمعه ۱۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر- احمد افشار: با برپایی نمایشگاه‌های مختلف از جشن آسمانی و نگارگری و معرق، گرفته تا خوشنویسی و نقاشی و عکس و انیمیشن، در روزهای گرم نیمه دوم تابستان، نگارخانه‌های تهران میزبان علاقه‌مندان هنرهای تجسمی می‌شود.

در نگارخانه برگ سازمان زیباسازی شهر تهران با همکاری مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) نمایشگاه «جشن آسمانی، بانوی ایرانی، هنر قرآنی» در حال برگزاری است. در این نمایشگاه قرآنی 160اثر هنری برتر قرآنی از 100بانوی قرآن‌پژوه در حوزه‌های هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، خط و نقاشی و تذهیب به نمایش گذاشته شده که تا 25تیرماه میزبان علاقه‌مندان است. در گالری آتبین نمایشگاه تلفیقی از عکس، انیمیشن و موسیقی از آثار روزبه حسین‌آبادی برپاست. این مجموعه شامل 18 تصویر منتخب از تجربه‌ای سه‌ساله در عکاسی فرم‌گرایانه از فضاهایی با 2جنس متفاوت مانند خاک و فلز است. حسین‌زاده درآثار جدیدش به مقایسه دو فضای متفاوت می‌پردازد که شباهت‌هایی در فرم و مفهوم با یکدیگر دارند. وی دانش‌آموخته گرافیک است که در سال‌های اخیر به‌صورت حرفه‌ای به عکاسی پرداخته و این نخستین مجموعه از نمایشگاه‌هایی است که این عکاس به‌صورت تلفیقی برگزار کرده است. این نمایشگاه تا 28تیرماه در گالری آتبین برپا خواهد بود.

در زمینه نگارگری، معرق، خوشنویسی و نقاشی هم، نگارخانه شیخ هادی با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، اقدام به برپایی نمایشگاهی از آثار منتخب شاهد و ایثارگر کرده است. در این نمایشگاه تعداد 45 اثر شامل خوشنویسی، نقاشی، نگارگری و معرق به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه تا 21 تیرماه هر روز از ساعت 9 تا 20 دایر است. از سوی دیگر در گالری ساربان نمایشگاهی از جدید‌ترین آثار نقاشی‌خط بهرام حنفی با عنوان « مشق لیلی » برپا شده است. این نمایشگاه شامل حدود 30 اثر از جدید‌ترین طرح‌های بهرام حنفی است. فرین حسین روحانیان، مدیر گالری ساربان، در این زمینه اظهار داشت:

وجود یک تفکر که ریشه در ادبیات بالنده ایران دارد در پس یک اثر و یا انتخاب نام‌هایی به این بهانه برای نمایشگاه‌ها، فارغ از آنکه از ادبیات، موسیقی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی کهن یا معاصر الهام گرفته باشد، سبب می‌شود تا برپایی یک نمایشگاه از آثار هنرهای تجسمی علاوه بر اهداف خودش، مروری هرچند مختصر باشد بر قطعه‌ای شعر، موسیقی و یا هر نمادی در گوشه‌ای از این فرهنگ غنی، و نباید فراموش کرد که نسل جوان و نوجوان ما اگر در میان این زندگی ماشینی زمانی برای پرداختن به هر یک از عرصه‌های گفته شده بگذارد، از دید ما غنیمتی است و باید از آن استفاده کرد تا بیشترین محتوا و بینش از هنر و فرهنگ ایرانی به او منتقل شود.این نمایشگاه تا 31تیرماه میزبان علاقه‌مندان است. همچنین در مؤسسه صبا نمایشگاه آثار تایپوگرافی دانشجویان دانشگاه هنر همزمان با نمایشگاه آثار گرافیک «لوگو و طراحی حروف» مصطفی اوجی برپاست.

این نمایشگاه در مجموع شامل 68 اثر از 20 دانشجوی عضو کانون تایپوگرافی دانشگاه هنر تهران است. این آثار در قالب‌های مختلف لوگوتایپ، فونت، پوستر و طراحی روی جلد(کاور) در گالری خیال شرقی مؤسسه صبا به نمایش گذاشته شده است. در نگارخانه دریابیگی نیز نمایشگاه آثار نقاشی بهاره جعفری‌نژاد برپاست. در این نمایشگاه آثاری با تکنیک اکرلیک عرضه می‌شود. این نمایشگاه تا 21تیر ماه ادامه دارد. از سوی دیگر در نگارخانه غلامحسین نامی خانه هنرمندان نمایشگاهی از عکس‌های مهرداد مرادیان عرضه شده است. این نمایشگاه تا 22 تیرماه برپاست.

کد خبر 139783
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز