همشهری آنلاین: رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران از خریداری شدن یکی از آثار محسن وزیری‌مقدم با عنوان "دگردیسی فرم" خبر داد که به زودی نسخه شهری آن در پارک خانه هنرمندان نصب می‌شود.

مجسمه

به گزارش فارس، سیدمجتبی موسوی رئیس اداره حجم سازمان زیباسازی شهرداری تهران خبر گفت: اثر حجمی "دگردیسی فرم" محصول 1970 این هنرمند پیشرو در عرصه هنر مجسمه‌سازی ایران است که از جنس چوب ساخته شده است و هم‌اکنون در گالری برگ نگهداری می‌شود.

وی افزود: نسخه شهری این اثر حجمی چوبی،‌ از جنس فلز خواهد بود که با نظارت آقای وزیری‌مقدم و توسط یکی از هنرمندان مجسمه‌ساز کشورمان ساخته خواهد شد و در پارک خانه هنرمندان نصب می‌شود.

موسوی با اشاره به آثار محسن وزیری‌مقدم و تأثیرگذاری او در هنر مجسمه‌سازی ایران گفت: از این هنرمند پیشرو در زمینه هنر مدرن ایران هیچ اثری در سازمان زیباسازی شهرداری تهران نداشتیم، بنابراین با خرید این اثر و تهیه نسخه شهری از آن، در کنار آثار دیگر هنرمندان مطرح کشورمان که در پارک خانه هنرمندان قرار دارد، نصب خواهد شد.

اثر حجمی "دگردیسی فرم" ابعادی حدود یک متر در هفتاد سانتی‌متر دارد که متحرک بودن بازوهای این اثر، قابلیت گسترده شدن بیشتری به آن می‌دهد.

کد خبر 139428

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز