همشهری آنلاین: مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران امروز، هشتم تیرماه، با حضور رئیس‌ جمهور و نماینده ولی ‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن اجلاس سران کشورهای ‌اسلامی برگزار می‌شود.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در آستانه عید مبعث رسول گرامی اسلام ساعت 16:30 امروز، هشتم تیرماه، در تهران برگزار می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور کشورمان، با حضور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی سخنران این مراسم خواهد بود، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، نیز دیگر سخنران مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات است و در این آئین جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، مسئولان نهاد‌ها، اساتید و چهره‌های قرآنی حضور خواهند یافت.

این رقابت‌ها در دو رشته قرائت تحقیق، حفظ کل قرآن کریم از نهم تیرماه با شرکت نمایندگان بیش از 60 کشور از ساعت 16:30 تا 22:30 در حضور عموم مردم برپا خواهد شد و نفرات برتر این رقابت‌ها سیزدهم تیرماه در آئین اختتامیه بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران معرفی و تجلیل خواهند شد.

همچنین در بخش مقاله‌نویسی قرآنی، دبیرخانه علمی این مسابقات بیش از 520 مقاله پژوهشی، علمی و قرآنی را در چهار محور از ایران و بیش از 9 کشور جهان مورد ارزیابی قرار داد که از برگزیدگان آن طی مراسمی در روز 12 تیرماه با حضور لاریجانی، رئیس قوه مقننه در محل سالن اجلاس سران تجلیل خواهد شد.

یکی دیگر از مراسم‌های جانبی این دوره از مسابقات برپایی دومین همایش بانوان فعال قرآنی است که امسال از 28 نفر از بانوان فعال در عرصه‌های مختلف علمی‌، فرهنگی، پژوهشی و رسانه‌ای تجلیل می‌شود. 

کد خبر 139065
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز