همشهری آنلاین: رئیس قوه قضاییه با حضور در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل، در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار مسئولان قضایی کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر اجرای کردن بیانات و توصیه‌های مطرح شده در این دیدار تاکید کرد.

لاریجانی

 به گزارش ایسنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی برنامه‌های قوه قضاییه برای تحقق خواسته‌های مقام معظم رهبری و اینکه اقتدار و اعتماد عمومی دو رکن اساسی و مورد نیاز قوه قضاییه است گفت: در جلسه روز دوشنبه شرح مختصری از اقداماتی که انجام گرفته و اقداماتی که بناست در آینده انجام شود ارائه شد و همه در مسیر اطمینان سازی به ملت و اقتدار قوه قضاییه بود.

 وی ادامه داد: کارها و برنامه‌هایی در پیش داریم که نظارت‌های قوه قضاییه را هم در داخل و هم در خارج از دستگاه قضایی مستمرتر کنیم و برخوردها نیز قاطع و بدون تبعیض باشد و تعبیری که وجود دارد مبنی بر اینکه دانه درشت‌ها نتوانند از تیغ قانون فرار کنند.

 آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه مسیر قوه قضاییه باید برای همه یکسان باشد، گفت: شعار اصلی ما قانون مداری و در عین حال حفظ حیثیت و آبروی همه است.

 وی افزود: در محضر مقام معظم رهبری نیز بیان کردم و ایشان نیز تاکید کردند که وظیفه قوه قضاییه رسیدگی به اتهامات در کنار سایر دعاوی است اما صرف اتهام به معنای مجرم بودن نیست، همانطور که طی دو سال گذشته مکررا تاکید کردم نباید به صرف فراخواندن شخص به دستگاه قضایی از تصویر، سخنان و ... در رسانه‌ها منتشر شود.

 رئیس دستگاه قضایی خاطر نشان کرد: حتی به فرمایش ایشان تعبیر اینکه این فرد متهم است گاهی برای مخاطبان قابل تحلیل نیست و اگر از این امر اجتناب شود بهتر است.

 وی افزود: امیدواریم خط روشنی که در اسلام برای قضای اسلامی ترسیم شده و خط روشنی که امام مکررا برای قضات و غیر قضات ترسیم کرده‌اند و همچنین در کلمات رهبر انقلاب تکرار شده، طی کنیم و این راه همان اقتدار قوه قضاییه و اطمینان بخشی به مردم است.

 آملی لاریجانی خاطر نشان کرد: راهکارهای عملی در سخنان مسئولان باید وجود داشته باشد و ما نیز امیدواریم این راه را طی کرده باشیم ما برای سهولت دسترسی مردم به حقوقشان برنامه‌های متعددی را طراحی کرده‌ایم

کد خبر 138953
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز