همشهری آنلاین : معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با اشاره به استفاده از مازاد ظرفیت تکمیلی به صورت پرداخت شهریه توسط دانشجویان طبق برنامه پنجم توسعه، افزود: در سال جاری امکان پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه اصفهان در نوبت دوم و با پرداخت شهریه فراهم می‌شود.

isfahan university

 به گزارش ایسنا از اصفهان، محمد حسین استکی در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری برخی از وظایف وزارت علوم به دانشگاه‌های مادر در استان‌ها، اظهار کرد: تشکیل کمیسیون موارد خاص، بازرسی‌های آموزشی و پژوهشی از مراکز آموزشی سطح استان از جمله وظایف محول شده به دانشگاه‌های مادر است.

وی با اشاره به کاهش یا عدم افزایش پذیرش دانشجو در دانشگاه اصفهان بیان کرد: این تصمیم گیری در جهت افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در راستای سیاست‌های آموزشی وزارت علوم صورت می گیرد.

استکی با بیان اینکه کاهش یا عدم افزایش ظرفیت به معنای کم کاری دانشگاه‌ها نیست، گفت: این کاهش ظرفیت به دلیل استفاده از تجربیات دانشگاه‌های بزرگ دولتی در زمینه تحقیق و پژوهش در مقاطع تحصیلات تکمیلی انجام می‌شود.

وی با اشاره به پذیرش شغلی محدود برخی از رشته‌های تحصیلی ادامه داد: ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های کم نیاز جامعه کاهش می‌یابد تا دانشگاه بتواند توسعه بیشتری در سطح رشته‌های مورد نیاز جامعه داشته باشد.

استکی  درباره تعداد دانشجویان متقاضی مهمان در این دانشگاه گفت: 10 برابر ظرفیت دانشگاه اصفهان، دانشجوی متقاضی مهمان وجود دارد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: شرایط پرداخت تسهیلات وام برای پرداخت شهریه در صندوق رفاه دانشگاه در صورت وجود اعتبار برای دانشجویان ایجاد شده است.

 معاون دانشجویی و رییس ستاد آزمون‌های دانشگاهای استان اصفهان نیز در این نشست خبری با اشاره به برگزاری آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌های دولتی در تیرماه جاری گفت: این آزمون در روزهای نهم، دهم و یازدهم تیرماه در پنج رشته آموزشی در کشور برگزار می شود.

علی اکبر کجباف با اشاره به کاهش 5/13 درصدی تعداد شرکت کنندگان در آزمون ورودی دانشگاه‌های دولتی، بیان کرد: 78 هزار نفر در 17 حوزه شهرستانی در استان اصفهان داوطلب شرکت در این آزمون هستند.

کد خبر 138708

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز