مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: اختلاف بر سر شماره‌گذاری خودروی فراز همچنان به قوت خود باقی است.

کامیون

این خودرو که پلیس اعتقاد دارد همان« هوو» است، به‌عنوان قاتل جاده‌ها معروف است از این رو شماره گذاری آن را درست نمی‌داند اما در دیگر سو مؤسسه استاندارد تأکید دارد که با توجه به مجوزهای صادر شده از سوی این مؤسسه، راهور ناجا ملزم به شماره‌گذاری خودروهای مورد تأیید است، اما راهور ناجا معتقد است از آنجایی‌که پرونده این خودرو در قوه قضاییه در حال بررسی است شماره‌گذاری آن منوط به حکم قضایی است.

در همین حال نظام‌الدین برزگری، رئیس مؤسسه استاندارد در خصوص اظهارنظرهای پلیس مبنی بر غیراستاندارد بودن کامیون فراز با وجود تأیید مؤسسه استاندارد، گفت: مؤسسه استاندارد گواهی محصول را با توجه به مستندات، نتایج آزمون و گواهینامه‌های معتبر به پلیس ارائه می‌کند که در خصوص فراز نیز این مراحل به صورت کامل اجرا شده است. وی با بیان اینکه مجوز واردات کامیون هوو پیش از مسئولیت من در مؤسسه استاندارد صادر شده بود، ادامه داد:

نمی‌دانم راهور با چه استنادی کامیون فراز را هم‌خانواده هوو عنوان می‌کند، در حالی که این دو خودرو تنها توسط یک شرکت تولید شده‌اند اما متفاوتند. این درحالی است که سردار مؤمنی، رئیس یلیس راهنمایی و رانندگی درباره جلوگیری از شماره‌گذاری خودروی کشنده فراز گفت: این کشنده، در اصل همان خودروی هوو است و تمامی مشخصات هوو را داراست. رئیس راهنمایی و رانندگی افزود: ابتدای سال گذشته، شماره‌گذاری خودروی هوو با توجه به افزایش تصادفات و تلفات بالای آن به علت داشتن نقص‌های فنی، متوقف شد.

سردار مؤمنی گفت: متأسفانه خودروی دیگر به نام فراز که همان هوو است با مجوزهای لازم از محیط‌زیست و استاندارد وارد بازار شد که راهنمایی و رانندگی از شماره‌گذاری آن جلوگیری کرده است.
وی افزود: پرونده این خودرو، هم‌اکنون در دستگاه قضایی است و هر رأیی صادر شود، تابع آن هستیم.سردار احمدی‌مقدم، فرمانده ناجا نیز در رابطه با شماره‌گذاری خودروی فراز گفت: پلیس مجری قانون است و هر تصمیمی که در این رابطه مقامات قضایی بگیرند باید به آن عمل کرد اما همه دستگاه‌ها مانند وزارت صنایع و سازمان استاندارد باید تلاش‌شان در جهت حفظ ایمنی مردم باشد.

کد خبر 138276

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز