گروه حوادث: آدم‌ربایان به بهانه انجام معامله با مرد کارخانه‌دار او را ربودند تا نقشه اخاذی 130‌میلیون تومانی‌شان را عملی کنند اما عملیات پلیس، نقشه آنها را نقش بر آب کرد.

حوادث

بعد از ظهر 14خرداد امسال زمانی که کارخانه‌دار 57 ساله‌ای در شهرستان قم برای انجام معامله‌ای از خانه‌اش خارج شد، دیگر کسی او را ندید. چند ساعت از رفتن مرد میانسال گذشته بود و هنوز از او خبری نبود که زنگ تلفن همراه شریک وی به صدا درآمد. از پشت خط صدای مردی به گوش می‌رسید که ادعا می‌کرد کارخانه‌دار میانسال را ربوده و اگر تا چند ساعت دیگر 5/3میلیون تومان پول نقد دریافت نکند، گروگانش را خواهد کشت.

این مرد وقتی از پشت گوشی صدای ناله‌های شریکش را شنید که درخواست کمک می‌کرد، مطمئن شد که او گرفتار آدم‌ربایان شده و ماجرا را به پلیس و خانواده مرد کارخانه‌دار اطلاع داد. از همان زمان پرونده به پلیس آگاهی استان قم ارسال شد و تیمی از کارآگاهان برای رهایی مرد ربوده‌ شده وارد عمل شدند.

پنهان‌شدن در باغ

چند ساعت از شروع تحقیقات گذشته بود که آدم‌ربایان، بار دیگر با شریک مرد کارخانه‌دار تماس گرفتند. آنها این بار مبلغ درخواستی خود را به 130 میلیون تومان افزایش دادند و با تکرار تهدیدهای خود، به او 24 ساعت برای تهیه پول فرصت دادند. درحالی‌که تماس‌های تهدیدآمیز آدم‌ربایان ادامه داشت، کارآگاهان در بررسی‌های اطلاعاتی گسترده‌ای که انجام دادند به این نتیجه‌ رسیدند که گروگانگیران از قم خارج شده و در جایی در استان همدان مخفی شده‌اند.

جست‌وجوها برای شناسایی مخفیگاه آنها، بعد از گذشت حدود 20 ساعت نتیجه داد و ماموران موفق شدند متهمان را در باغ‌های اطراف شهرستان نوبران ردگیری کنند. با به‌‌دست‌آمدن این اطلاعات، 4تیم عملیاتی با دریافت نیابت قضایی راهی نوبران شدند و در تاریکی شب، جست‌وجوی آنها در داخل باغ‌ها شروع شد. ماموران که مطمئن بودند آدم‌ربایان، گروگان خود را در یکی از همین باغ‌ها مخفی کرده‌اند، مخفیانه این باغ‌ها را یکی پس از دیگری جست‌وجو کردند تا اینکه بعد از 4ساعت پیاده‌روی و جست‌وجو، متوجه حضور چند مرد در یکی از این باغ‌ها شدند.

باغ مورد نظر به محاصره پلیس درآمد و ماموران آنجا را به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند. آنها با مشاهده رفت‌وآمدهای مشکوک 3مرد به ساختمانی که در باغ وجود داشت، وارد آنجا شدند و با دیدن مرد کارخانه‌دار که دست و پا بسته در این ساختمان زندانی شده بود، در یک عملیات ضربتی، متهمان را دستگیر و گروگان میانسال را آزاد کردند.

ملاقات با آدم‌ربایان

با آزادی مرد کارخانه‌دار، وی درباره نحوه ربوده‌شدنش به ماموران گفت: بعد از ظهر 14خردادماه، مردی که خود را تاجر پارچه معرفی می‌کرد با من تماس گرفت و مدعی شد مقدار زیادی پارچه خریده و قصد رنگ‌کردن آنها را دارد. من هم که صاحب یک کارخانه‌ رنگرزی هستم، برای انجام معامله و دیدن پارچه‌ها راهی محلی شدم که این مرد نشانی آنجا را داده بود اما به محض رسیدن به این محل، چند مرد به من حمله کردند و بعد از اینکه مرا به باد کتک گرفتند، دست و پا و دهانم را بستند و مرا سوار بر یک خودرو، به یک باغ منتقل کردند.

وقتی به باغ رسیدم، آنها دوباره به ضرب و شتم من پرداختند و مرا در اتاقی زندانی کردند تا نقشه اخاذی‌شان را عملی کنند که خوشبختانه پلیس سر رسید و من آزاد شدم. بعد از اظهارات مرد گروگان، متهمان تحت بازجویی قرار گرفتند و مدعی شدند که نقشه آدم‌ربایی را مردی به نام محسن طرح کرده و وی هم‌اکنون به همراه 2 نفر دیگر از اعضای باند در شهرستان قم به سر می‌برد. با این اطلاعات، ماموران راهی مخفیگاه محسن شدند و در یک عملیات ضربتی، او و 2 همدست دیگرش را دستگیر کردند.

سرهنگ سید جعفر حسینی، رئیس پلیس آگاهی استان قم، با بیان این خبر به همشهری گفت: بعد از دستگیری محسن مشخص شد که وی در کارخانه‌ یکی از بستگان مرد ربوده شده کار می‌کرد و به همین دلیل از وضعیت مالی او خبر داشت. وی ادامه داد: این مرد بعد از طرح نقشه آدم‌ربایی، آن را با 5نفر از دوستانش در میان گذاشت و قرار بود بعد از به دست آوردن پول، مبلغی به‌عنوان دستمزد به آنها پرداخت کند اما پلیس در کمتر از 24‌ساعت به این ماجرا خاتمه داد و با آزادی مرد گروگان، تمامی متهمان را دستگیر کرد.

کد خبر 137367

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز