همشهری آنلاین : رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: 31 هزار آموزشیار نهضت سواد آموزی با مدرک دانشگاهی، پرچمدار عرصه مبارزه با جهل و بیسوادی در کشور هستند.

نهضت سواد آموزی

به گزارش ایسنا، باقرزاده در سفر به استان خوزستان آموزشیاران را پرچمدار عرصه مبارزه با جهل و بی سوادی قلمداد کرد و از آنان که در سرما و گرما بادشوارترین شرایط در روستاهای محروم خدمت می کنند تقدیر و تشکر کرد.

وی اضافه کرد: نهضت سوادآموزی یکی از یادگارهای حضرت امام خمینی (ره) است که در ابتدای تأسیس این نهاد مقدس دو هدف عمده در پیام خود مطرح کردند: اول اینکه در کوتاه مدت و بدون فوت وقت و کاغذ بازی و بسیج عمومی شرایطی را فراهم کنید تا مردم در کوتاه مدت 4 مهارت خواندن و نوشتن و حساب کردن و قرآن خوانی را بیاموزند و ایران را سراسر مدرسه کنید ودوم اینکه باید در یک برنامه دراز مدت فرهنگ وابسته کشورمان را به فرهنگ مستقل و خود کفا تبدیل کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزشیاران و این نهاد مقدس باید با همت بالا و کارمضاعف ودر سال جهاد اقتصادی برای ریشه کنی بیسوادی گام‌های بلندتری بردارند و نهضت سوادآموزی با کمک تمام دستگاه ها و سازمان‌ها به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی که با سوادکردن افراد محروم از نعمت خواندن و نوشتن است ، دست پیدا کند.

وی هدف از ادغام نهضت سوادآموزی با وزارت آموزش وپرورش را استفاده از تمام ظرفیت های وزارت آموزش و پرورش برای شتاب بخشی به سوادآموزی اعلام کرد.

در ادامه سفر استانی علی باقرزاده با خانواده شهید رمضان شریفی کارمند نهضت سوادآموزی دشت آزادگان دیدار کرد.  

کد خبر 137102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز