دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران صبح جمعه 19 دی، با حضرات آیات فاضل لنکرانی‌, مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله فاضل لنکرانی در این دیدار با بیان اینکه مکتب تشیع خطری برای منطقه نیست تصریح کرد: این مکتب مبتنی بر منطق‌, اصول محکم و رعایت حقوق همه گروهها و ملتها است و پیروان دو مذهب شیعه و سنی باید بدانند امریکا و اسرائیل به دنبال نابودی اساس اسلام هستند.

وی نتیجه فریب کشورهای عربی و اسلامی در برابر توطئه های امریکا را به مخاطره افتادن اسلام و تمام کشورهای اسلامی ارزیابی و تاکید کرد: دراین شرایط اتحاد همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی در مقابل ابر قدرتها امری ضروری است.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به شکست های امریکا در طرح‌های استکباری خود علیه مسلمانان گفت: امریکا در نقشه اخیر خود بیش از پیش مفتضح خواهد شد و نظاره گر شکست بزرگ و همیشگی آن خواهیم بود.

وی افزود: تا هنگامی که مسئولان نظام اسلامی به قدرت الهی تکیه داشته باشند خداوند تمام مشکلات را هموار خواهد کرد.

آیت الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار با تاکید بر بیداری مسلمانان در شرایط اخیر گفت: علمای اهل سنت مطمئن باشند، که دشمنان اسلام طرح وسیعی برای اختلاف افکنی میان مسلمانان ریخته اند.

وی افزود: باید دست به دست هم بدهیم و با خنثی کردن توطئه های دشمنان به هر گونه درگیری در جهان اسلام پایان دهیم.

آیت الله صافی گلپایگانی هم در دیدار علی لا‌ریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ضرورت دقت و فراست مسئولان جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی گفت: باید با هوشیاری برای خنثی سازی توطئه های دشمنان علیه امت اسلامی تلاش کرد.

علی لا‌ریجانی نیز دراین دیدارها درباره طرح امریکا در عراق و اوضاع جدید این کشور, توطئه امریکا و اسرائیل برای اختلا‌ف افکنی میان شیعه و سنی، ضرورت هدایت مسلمانان توسط مراجع معظم تقلید برای حفظ وحدت و آخرین وضعیت پرونده هسته ای ایران گفتگو کرد.

لاریجانی همچنین عصر جمعه با حضرات آیات نوری همدانی و جوادی آملی وجمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار می‌کند.

کد خبر 13678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز