مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

گروه شهری: قائم‌مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران به تشریح اقدامات صورت گرفته برای برگزاری مراسم بیست و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) پرداخت.

محمد احمدی بافنده در نشستی خبری با اشاره به تامین کلیه امکانات حمل‌ونقل عمومی مورد نیاز برای دسترسی به حرم امام خمینی(ره)، عنوان کرد: بالغ بر 2 هزار دستگاه اتوبوس، مسافران را از داخل شهر تهران به ایستگاه‌های مترو منتقل می‌کنند تا زائران حرم امام راحل از طریق ایستگاه متروی حرم مطهر و شاهد بتوانند در مراسم ارتحال امام‌خمینی(ره) شرکت کنند. به گفته وی، سرفاصله‌ قطارهای مترو در روز 14 خردادماه، به 3 دقیقه خواهد رسید.

احمدی بافنده خاطرنشان کرد: بیش از یکهزار و 600 دستگاه اتوبوس نیز وظیفه دارند زائران را از میادین اصلی شهر تهران به حرم مطهر امام راحل انتقال دهند و پس از برگزاری مراسم نیز آنها را به میادین یاد شده بازگردانند. وی همچنین از به‌کارگیری ظرفیت تاکسیرانی تهران برای برگزاری مراسم ارتحال امام‌خمینی(ره) خبر داد و افزود: 300 دستگاه ون، زائران را از محل پارکینگ‌ها به اطراف حرم مطهر امام خمینی(ره) انتقال می‌دهند.

به گفته وی 150 دستگاه تاکسی سواری نیز افزون بر 80 دستگاه تاکسی برای ستاد برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) جهت خدمت‌رسانی به شهروندان پیش‌بینی شده است. رئیس ستاد برگزاری مراسم بیست و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در شهرداری تهران، در ادامه به تشریح اقدامات مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا وابسته به شهرداری تهران و شهرداری این منطقه پرداخت و توضیح داد: مجموعه مبلمان شهری داخل محیط حرم جابه‌جا شده و درصورت لزوم تغییرات داشته است. معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به نصب آلاچیق‌هایی برای اتوبوس‌ها و نیز استفاده خانواده‌ها، عنوان کرد: از زمان اجرای طرح استقبال از بهار نیز در محدوده شمال بهشت‌زهرا و حرم مطهر 40 هزار درخت کاشته شده است.

به گفته احمدی بافنده، امسال 35 ایستگاه صلواتی از سوی شهرداری تهران در محدوده حرم مطهر برپا می‌شود و 10 ایستگاه صلواتی نیز توسط سایر ارگان‌ها برپا خواهد شد. وی در ادامه یادآورشد: آب آشامیدنی در نظر گرفته شده، تا مشکلی برای سلامت زائران به‌وجود نیاید. احمدی بافنده در ادامه با بیان اینکه در شان مردم تهران نیست که هرساله در چنین مراسمی از سرویس بهداشتی صحرایی استفاده کنند، اظهار کرد: امسال به‌عنوان بخشی از پروژه شهر آفتاب، سرویس‌های بهداشتی نیز پیش‌بینی شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین از استقرار 10 دستگاه آمبولانس و برپایی یک درمانگاه صحرایی در روز مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خبر داد و اضافه کرد: وزارت بهداشت نیز نسبت به برپایی یک بیمارستان صحرایی در این روز اقدام خواهد کرد. وی همچنین از آمادگی کامل سیستم امدادرسانی و آتش‌نشانی شهرداری تهران برای ارائه خدمت درصورت بروز مشکلات احتمالی خبر داد.
احمدی بافنده در ادامه این نشست خبری با اشاره به برپایی 6 ایستگاه فرهنگی، امام‌روح‌الله، خورشید ولایت، یادگار امام(ره)، امید امام(ره)، شهدای گمنام و نیز ایستگاه فرهنگی بانوان، افزود: برپایی غرفه‌های نمایشگاه کتاب، سلامت، شارژ موبایل، مسابقات حضوری و قرآن بخوانیم جایزه بگیریم، از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران در مراسم ارتحال امام‌خمینی(ره) است.

کد خبر 136640

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز