همشهری آنلاین: محمد یونس قانونی رئیس پیشین مجلس نمایندگان افغانستان نام برخی چهره ها و مقام های افغان را اعلام کرد که در برنامه ترور طالبان قرار دارند.

محمد یونس قانونی

به گزارش ایرنا، قانونی که اینک نماینده مجلس افغانستان است روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت ژنرال' داود داود' و ' شاه جهان' فرماندهان پلیس در شمال افغانستان اظهارداشت: مارشال ' محمد قسیم فهیم' معاون اول رئیس جمهوری، استاندار 'بلخ'،' عبدالله عبدالله‌' رئیس 'ائتلاف تغییر و امید' و از چهره های مخالف دولت و نیز خود محمد یونس قانونی در برنامه ترور طالبان قرار دارند.

وی گفت: اطلاعاتی دارد که نشان می دهد طالبان برای ترور این مقام ها و چهره ها پس از ترور ژنرال داود برنامه ویژه دارند.

دولت تاکنون درباره این سخنان قانونی اظهارنظری نداشته و آن را تایید یا رد نکرده است اما طالبان پیشتر گفته بودند که مقام های افغان را هدف قرار خواهند گرفت.

در انفجار روز شنبه هفته جاری واقع در ساختمان استانداری 'تخار' دو فرمانده ارشد پلیس کشته و شماری ازجمله استاندار و فرمانده نیروهای آلمانی زخمی شدند.

این حادثه براساس آخرین گزارش ها هفت کشته و 9 زخمی داشت.

طالبان مسئولیت این حادثه را برعهده گرفتند و اگرچه ابتدا اعلام شد انفجار انتحاری بوده اما امروز اداره امنیتی ملی افغانستان انتحاری بودن آن را رد کرد.

' عبدالله عبدالله' وزیر امور خارجه پیشین و رئیس ائتلاف تغییر و امید افغانستان که به عنوان چهره مخالف دولت به شمار می رود از ' بروز اختلاف' بین دولت و ژنرال داود طی چند وقت اخیر یاد و به طور غیرمستقیم 'نقش عوامل مشکوک داخلی در ترور این فرمانده جهادی' را مطرح کرده که با واکنش تند مقام های دولتی مواجه شده است.

ژنرال داود که معاون وزیر داخله( کشور) افغانستان نیز بوده ازچهره های برجسته دوران جهاد افغانستان به شمار می رفت.

حمله طالبان به ساختمان استانداری تخار درحالیست که پیشتر نیز عاملان انتحاری این گروه موفق شدند به بیمارستان نظامی ارتش در کابل و نیز ساختمان وزارت دفاع افغانستان وارد شوند.

نفوذ طالبان به نهادهای مهم امنیتی و دولتی افغانستان نگرانی ها را دراین کشور افزایش داده است.

کد خبر 136495
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز