همشهری آنلاین : با گذشت سه سال از ارائه طرح‌های پیشنهادی برای تاسیس گرایش‌های «ادبیات معاصر» و «ادبیات داستانی» مجوز تاسیس این دو گرایش در پیچ و خم‌های اداری وزارت علوم گیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیشنهاد تاسیس گرایش‌های تحصیلی «ادبیات معاصر» و «ادبیات داستانی» در مقطع کارشناسی ارشد حدود سه سال پیش در قالب دو طرح جداگانه از سوی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی به وزارت علوم پیشنهاد شد.

دو طرح اخیر پس از تصویب در معاونت آموزشی این دانشگاه به وزارت علوم رفت و قرار بود سال 88 وارد دفترچه راهنمای انتخاب رشته دانشجویان تحصیلات تکمیلی شود، اما همچنان در دست بررسی است.

غلامرضا مستعلی پارسا در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره سرنوشت این دو پیشنهاد گفت: با توجه به اینکه گرایش‌های «ادبیات داستانی» و «ادبیات معاصر» جدید و در واقع تاسیسی‌اند، ابتدا باید سرفصل‌هایش به تصویب وزارت علوم برسد که این سرفصل‌ها اصلاحیه خورده و پس از بررسی مجدد، دوباره به وزارت علوم رفته است.

وی مشکلات اداری را دلیل تاخیر در صدور مجوز تاسیس این دو گرایش تحصیلی عنوان کرد و با این حال افزود: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در حال حاضر مشغول انتخاب رشته هستند و متاسفانه گرایش‌های مذکور به دفترچه راهنمای انتخاب رشته سال تحصیلی 90 - 91 نرسید.

مدیرگروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی در عین حال ابراز امیدواری کرد، گرایش‌های «ادبیات داستانی» و «ادبیات معاصر» در سال تحصیلی 91 - 92 تاسیس شوند.

هدف از تاسیس دو گرایش اخیر، وارد کردن مسائل جدید ادبی و آشنایی بیشتر دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی با ادبیات معاصر ایران و دیگر کشورها عنوان شده است.

کد خبر 136249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز