همشهری آنلاین : چالش‌های حذف کنکور در سال 92،در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت که یکی از این چالش‌ها افزایش تاثیر معدل تا زمان حذف کامل کنکور بود.

علیرضا سلیمی دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری مهر در ارتباط با جلسه  این کمیسیون که با حضور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد، گفت: حذف کنکور سراسری در سال 92 نیاز به مقدماتی از جمله تاثیر 25 درصدی معدل امتحانات نهایی در ورود به دانشگاه دارد و به دلیل گستردگی سودجویان و با عنایت به برگزاری امتحانات نهایی در سراسر کشور چنین به نظر می رسد که با چند دغدغه مواجه باشیم.

وی افزود: در این جلسه استاندارد سوالات و پایین بودن کیفیت سوالات به علت نداشتن بانک سوالات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ارتباط با بخش دیگر این جلسه اظهار داشت: همزمانی کنکور سراسری در ایران با سایر کشورها که مشکلاتی را به علت عدم یکسان بودن ساعت‌ها به دنبال دارد؛ از دیگر مباحثی بود که در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

وی افزود: در برخی کشورها مثل ژاپن که 6 ساعت از ایران جلوتر است مشکل برگزاری آزمون وجود دارد و امکان لو رفتن سوالات وجود دارد.

سلیمی در ارتباط با بخش دیگر این جلسه تاکید کرد: انتخاب تصحیح کنندگان سوالات کنکور و اقداماتی که برای امنیت سوالات در نظر گرفته می شود در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی شد.

کد خبر 135767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز