گروه اجتماعی: با آنکه وزیر آموزش و پرورش به صراحت از اجرای طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه دبستان‌ها از اول مهر ماه 90 سخن می‌گوید ولی رئیس کمیسیون آموزش مجلس تأکید می‌کند:

مدرسه

«هنوز اجرای این طرح قطعی نشده‌است.»علی عباسپور در پاسخ به پرسش همشهری درباره اجرای طرح تعطیلی دبستان‌ها گفت: «این طرح ابهاماتی دارد و باید هر چه زودتر با حضور مسئولان آموزش و پرورش بررسی و برطرف شود».نماینده مردم تهران در مجلس به مسئولان وزارت آموزش و پرورش توصیه کرد: «این قدر نگویید این طرح به‌طور قطع از اول مهر اجرا می‌شود.

وی از افزایش ساعات درسی دانش‌آموزان به‌عنوان نمونه‌ای از ابهامات یاد کرد و گفت: باید به میزان یادگیری و توانایی دانش‌آموزان ابتدایی به‌ویژه پایه‌های اول و دوم توجه جدی شود. فراموش نکنیم که ما از نظر آموزشی در وضعیت مطلوبی براساس آزمون استاندارد جهانی نیستیم».

رئیس کمیسیون آموزش مجلس از بررسی نتایج اجرای آزمایشی طی 2ماه فروردین و اردیبهشت در کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: «اگر نتایج بررسی، مثبت باشد با اجرای آن موافقت می‌کنیم».عباسپور تصریح کرد: «نمی‌توان با استناد به اینکه 80درصد معلمان تمایل دارند روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل باشند چنین تصمیم مهمی گرفت.

کد خبر 134950

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز